Skip to Content

האם אתה מתאים לניתוח בריאטרי? בואו תבדקו

כל מה שרציתם לשאול על בריאטריה ולא היה לכם את מי

2020 יולי 27 / ו' אב ה' אלפים תש"פ

השמנת יתר הוגדרה ע״י ארגון הבריאות העולמי, כמגפת המאה ה-21. השמנה חולנית היא אחד הגורמים העיקריים לתחלואה ותמותה בעולם המודרני. (לצד מחלות לב וסרטן). נכון להיום, הטיפול הניתוחי הוכח כטיפול היעיל היחיד בהשמנה חולנית, כזה שאף נותן סיכוי לשנות מציאות לטווח הארוך.

השמנה, ניתוחים בריאטריים ופתרונות לטווח הארוך

קיימים סוגים שונים לניתוחים בריאטריים המבוצעים ביחידה הבריאטרית במעיני הישועה

באופן מיטבי, הניתוח המוצע למועמד צריך להיות בעל סיכון נמוך (תמותה פחות מ1%, ותחלואה משמעותית פחות מ-10%), לספק ירידת משקל עודף, של לפחות 50% לכל החיים, להיות מלווה באיכות חיים טובה, ומעט תופעות לוואי לטווח ארוך.

שיקול נוסף בבחירת הניתוח, הוא גם היעלמות המחלות הנלוות להשמנה. מכאן ברור שלחולה שסובל מסכרת ורמות גבוהות של שומנים בדם, עדיף לעבור פעולה עם שיעור גבוה יותר של החלמה מהתסמונת. אך כמובן שיש לקחת בחשבון את הסיכון הניתוחי.

לכן, כאשר מחליטים על סוג הניתוח, יש להתחשב בכל אחד מהגורמים המשפיעים על התוצאה הסופית, והם: הגיל, המחלות הנלוות להשמנה והתרופות שהמטופל נוטל (שמשפיעים על הסיכון הניתוחי), מידת ההשמנה (הנמדדת על ידי ה-BMI), הרגלי אכילה, מידת המשמעת העצמית (המרכיבים את ההצלחה הצפויה), הציפיות מהניתוח, וכמובן את הסיכון הניתוחי על פי סוג הניתוח.


קבע תור עכשיו ליעוץ חינם ביחידה הבריאטרית !
לקביעת תור ליעוץ חינם לועדה בריאטרית לחץ כאן >

קבע תור ליעוץ לועדה הבריאטרית >

הניתוחים הנפוצים היום בישראל ובעולם, הם:

  • מעקף קיבה
  • מיני מעקף קיבה
  • שרוול קיבה
  • מעקף תריסריון- בהשקה אחת/ שתיים.

באופן מיטבי, הניתוח המוצע למועמד צריך להיות המתאים ביותר לצרכיו הספציפיים של אותו אדם ובעל סיכון נמוך ככל הניתן. (בניתוחים הבריאטריים קיים סיכון ניתוחי שאינו גבוה ותר מסיכון בניתוחים אחרים ובוודאי שהסיכון הניתוחי קטן בהרבה מהסיכון הבריאותי הכרוך בהשמנה חולנית, כולל סיכון לתמותה מוקדמת בעקבות סיבוכי השמנה!)

תפקידו של הניתוח לספק תנאים קלים יותר לירידת משקל עודף, מתן דחיפה ראשונית ועידוד לשינוי דפוסי התנהגות ואכילה, שבסופו של דבר מאפשרים שמירה על המשקל החדש, לאורך זמן.

ירידה של כ50% מעודף המשקל ויותר, מלווה באיכות חיים טובה יותר, שיפור בדימוי העצמי וכמובן מצב בריאותי משופר.

בניהול נכון של הניתוח, תהליך הלימוד ורכישת הרגלים חדשים, כרוך במעט תופעות לוואי אם בכלל ואינו צריך להיות כרוך בסבל.

ליווי ע״י צוות רב תחומי והצמדות להנחיותיו, יביאו לשמירת תוצאות הניתוח לטווח הארוך.

השפעת הניתוח על המחלות הנלוות להשמנה

אחד היתרונות הבולטים של טיפול ניתוחי לעומת שיטות אחרות ויעילות פחות לירידה במשקל, הינו השפעת הניתוח על המחלות הנלוות להשמנה. הטבה במצב התחלואה ולעיתים אף היעלמות מוחלטת של תחלואה כגון נחלת הסכרת, יתר לחץ דם עוד.

לחלק מהניתוחים השפעה ישירה ומיידית על מחלות הרקע, בנוסף לאפקט המיטיב הנוסף, שמתקבל בהמשך, עם הירידה במשקל.

בחירת סוג הניתוח

בחירת סוג הניתוח היא החלטה מורכבת, שצריכה להיות משוכללת  ולהתחשב בכל אחד מהגורמים המשפיעים, בכלל זה: הגיל, המחלות הנלוות להשמנה והתרופות שהמטופל נוטל (שמשפיעים על הסיכון הניתוחי), מידת ההשמנה (הנמדדת עלידי הBMI), הרגלי אכילה, רקע ריגשי, מידת המשמעת העצמית (המרכיבים את ההצלחה הצפויה), הציפיות מהניתוח, ניתוחים קודמים שעבר המטופל ועוד.

גם הסיכון הניתוחי משתנה ממטופל למטופל, בהתאם לכלל בגורמים הנ״ל ועל פי סוג הניתוח הנבחר.

לסיכום: באם הנך סובל מהשמנת יתר, בדקת BMI ונראה לך שאתה מתאים לניתוח בריאטרי, אתה מוזמן לפנות אלינו ליעוץ ראשוני וקבלת הסבר מפורט מטובי המומחים. כמובן ללא התחייבות. הפונים יזומנו לועדה הבריאטרית במימון מלא של קופות החולים וללא כל תוספת תשלום ולמי שיימצא  מתאים תעמוד האופציה לפגישה אישית עם  צוות המנתחים מהמובילים בתחום!.


קבע תור עכשיו ליעוץ חינם ביחידה הבריאטרית !
לקביעת תור ליעוץ חינם לועדה בריאטרית לחץ כאן >

קבעו תור ליעוץ לועדה הבריאטרית >

 

 

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה