Skip to Content

!הנקה- טוב לתינוק וטוב גם לאמא

חלב אם מותאם ומשתנה עם גיל התינוק – החל משבוע 16 להריון, גופך מיצר חלב ,לא תמיד ניתן לראותו אך הוא קיים. מרגע שתינוקך יונק חלב אם הוא המותאם ביותר לגילו.

2016 דצמבר 7 / ז' כסלו ה' אלפים תשע"ז

שישה דברים שלא ידעת על הנקה:
חלב אם מותאם ומשתנה עם גיל התינוק – החל משבוע 16 להריון, גופך מיצר חלב ,לא
תמיד ניתן לראותו אך הוא קיים. מרגע שתינוקך יונק חלב אם הוא המותאם ביותר לגילו.

חלב האם מספק לתינוק הרכב מזון מושלם ומותאם במיוחד לצרכיו ולשלבי התפתחותו. לדוגמה חלב של אמא לתינוק פג מכיל יותר חלבונים, דבר התורם לגדילת הפג יותר מהר. חלב אם לתינוק בן חצי שנה מכיל הרבה "ליזוזומים". הליזוזום הינו אנזים שמחסל חיידקיים ושומר על התינוק במיוחד בעת שהוא מתחיל לאכול מאכלים מוצקים.

נוזלים: בחלב אם יש יותר מ 85% מים ולכן תינוק בריא, שיונק מלא, לא זקוק לתוספת מים!
הרפיה, נינוחות ורגיעת התינוק והאם: יניקת חלב אם ונוכחות חלב אם במעי התינוק גורם לשחרור הורמון בשם כולציסטוקינין אצל האם והתינוק אשר מסייע בהרפיה והרגעה של גוף התינוק והאם כאחד.
חיסון טבעי: חלב אם מכיל כל הדרוש לתינוק, כגון חלבונים סוכרים שומנים מינרלים ומים. בנוסף החלב מכיל נוגדנים ,העוזרים להגן מפני מחלות וזיהומים שבסביבתו של התינוק.
במקרה בו האם חולה,לרוב ניתן להמשיך להניק בלי חשש לבריאותו של התינוק. לדוגמא, במידה והתינוק היונק חשוף לאמו החולה בשפעת, הוא מתחסן דרך יניקת החלב ע"י מעבר של הנוגדן הספציפי לאותו חיידק/וירוס

הנקה מונעת מס' מוגבל של מחלות. בעת הצורך יש להתייעץ עם הרופא המטפל

ברזל וחלב אם: ספיגת ברזל שמקורו בחלב אם יעילה יותר. 50% מהברזל שמקורו בחלב אם, נספג,לעומת 7% ספיגת ברזל מתרכובות מזון לתינוקות .
הגנה על מערכת העיכול של התינוק: חלב אם הוא האוכל המתאים ביותר לתינוק ולפג החלב מצפה את דופן המעי בחומר המגן בפני זיהומים, מאפשר ספיגה טובה ומפחית מחלות מעיים.

הנקה – טוב לתינוק וטוב גם לאמא!

  • חזרה מהירה יותר למשקל שלפני ההריון.
  • התכווצות מהירה יותר של הרחם לאחר הלידה והפחתת הדימום.
  • נוחות מרבית (אין צורך בהכנת בקבוקים ,זמינות מרבית )
  • בניית הקשר אם -תינוק .להנקה חשיבות עצומה בהתפתחות הרגשית של התינוק ולחיזוק הקשר בין האם לתינוקה באמצעות קשר עין,מגע וקרבה.
  • הפחתת הסיכון לחלות בסרטן השד.
  • הפחתת הסיכון לחלות בסרטן השחלה.
  • הפחתת הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס (חולשת עצמות עקב איבוד סידן).
מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה