Skip to Content

קובליישן- ניתוח להסרת שקדים וטיפול בנזלת אלרגית

בניתוח קובליישן הקצר מטפלים בבעיה מהשורש, כך שאחרי הניתוח לרוב אין צורך בשימוש בתרופות, ניתן לנשום בצורה חופשית מהאף, ויש שיפור ניכר וקבוע באיכות החיים

2016 דצמבר 5 / ה' כסלו ה' אלפים תשע"ז

במסגרת הניתוח מבוצע קילוף חלק מרירית הקונכייה התחתונה של האף, בשיטת הקובליישן המבוססת על אנרגיה מיוחדת של מוליכות חשמלית ללא חום להסרת רקמות.

הטיפול הנעשה בהרדמה כללית קצרה ותחת בקרה אנדוסקופית, נותן מענה לבעיה השכיחה של נזלת אלרגית שנובעת מהתנפחות רירית האף, ובאה לידי ביטוי בהפרשת נזלת מימית וטורדנית.

ד"ר איתן הוכוולד בעבר כירורג בכיר בהדסה וכיום מנהל יחידת אף אוזן גרון בבית החולים מעיני הישועה, ומנהל יחידת אף אוזן גרון בסניף אלישע אסתטיקס בתל אביב, מסביר כי הטסטים לאבחון אלרגיה הנערכים כיום מצליחים לאבחן רק את הדברים השכיחים, בעוד שהרופאים המתמחים ברפואת אף אוזן גרון, מסוגלים לקבוע, על ידי בדיקת חלל האף ועל פי צבעה ומרקמה של הרירית, אם אכן מדובר במטופל הסובל מנזלת אלרגית.

"מחקרים רבים מוכיחים כי הניתוח בו מקלפים חלק מרירית הקונכייה התחתונה עשוי לשפר מאוד את הנשימה דרך האף, הפרשת הנזלת ותחושות כמו גרד ודמעות. הניתוח יעיל מאוד ויכול להחליף את הטיפול התרופתי הכולל ספריי וכדורים נגד אלרגיה. בניתוח הקצר מטפלים בבעיה מהשורש, כך שאחרי הניתוח לרוב אין צורך בשימוש בתרופות, ניתן לנשום בצורה חופשית מהאף, ויש שיפור ניכר וקבוע באיכות החיים".

לדברי ד"ר הוכוולד, הניתוח מומלץ מאוד לאנשים מגיל 15 עד 60 לערך. למבוגרים יותר מומלץ לבצע צריבה בלבד של הרירית, תוך שימוש בגלי רדיו.

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה