Skip to Content

ניתוח קובליישן להסרת שקדים

שירות ציבורי חדשני לראשונה בבית חולים בישראל עד עתה בוצעו ניתוחים בשיטה זו רק בבתי החולים הפרטיים * מנהל מרפאת א.א.ג. ב'מעיני הישועה', הד"ר איתן הוכוולד:'הניתוחים בשיטה זו מתבצעים במשך דקות. מונעים סיבוכים, דימום, כאב וסבל וההחלמה קצרה ביותר'

2016 דצמבר 5 / ה' כסלו ה' אלפים תשע"ז

מכשיר ה'קובליישן' שפותח בארה"ב נמצא בשימוש מזה כמה שנים במרכזים מתקדמים בארה"ב, קנדה ובאירופה כטיפול ציבורי שבשגרה. בישראל מבוצעים ניתוחים דומים באמצעות מכשיר זה רק בבתי החולים הפרטיים.

מנהל מרפאת אף אוזן גרון ב"מעיני הישועה', הד"ר איתן הוכוולד אמר כי היתרון בשימוש ב'קובליישן' הוא בכך שמכשיר זה מסוגל "לאכול" את רקמת השקד ואת האדנואידים (פוליפים) בצורה מדויקת ומבוקרת, תוך כדי שמירה על הרקמות הסמוכות, וע"י כך למנוע נזק מיותר. לכן אחרי ניתוחי שקדים בשיטה זו הכאב הוא קטן הרבה היותר מאשר בשיטה הרגילה, והסיכוי לדימום אחרי הניתוח שואף לאפס. שיטה זו – אומר ד"ר הוכוולד – מאפשרת גם "לאכול" את כל רקמות האדנואידים כך שהסיכון לצמיחה מחודשת שלהם הוא קטן מאוד".

יצוין, כי הסיבה השכיחה ביותר היום לניתוחי שקדים ואדנואידים בילדים היא דום נשימה חסימתי בשינה, מצב בו הילד נוחר בלילה, ולעיתים אפילו מפסיק לנשום. ע"י הקטנת השקדים וכריתת האדנואידים במלואם בשיטת ה'קובליישן' ניתן לטפל בדום הנשימה ובנחירות בצורה יעילה מאוד ללא סיבוכים וכמעט ללא כאב.

ד"ר הוכוולד הוסיף כי "ניתוחי השקדים בשיטה הרגילה גורמים לכאב ולקשיי בליעה במשך 7-10 ימים. בנוסף הם יכולים להסתבך בדימום ממיטת השקד. ניתוחי אדנואידים צריכים להיעשות כך שרקמת האדנואידים תוצא במלואה. אם נשארת חלק מהרקמה, האדנואידים יכולים לצמוח שנית. בשל הבעיות הללו משתמשים היום במרכזים המתקדמים בעולם ומעתה גם ב'מעיני הישועה' במכשיר ה'קובליישן'".

ד" ר הוכוולד אמר עוד כי ניתן להשתמש בשיטת זו גם להסרת ריריות עודפות באף, ניתוח המתאים לאנשים הסובלים מאלרגיה או מאף סתום. בשיטת ה'קובליישן' ניתן "לאכול" חלק מרירית האף ובכך לאפשר נשימה תקינה מהאף ולהקטין מאוד את הנזלת האלרגית.

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה