Skip to Content

היפוך עובר – היפוך חיצוני של עובר במצב עכוז

מטרת ההיפוך הוא לאפשר ליולדת ללדת בלידה רגילה. על מנת לנסות להימנע מניתוח קיסרי, יש אפשרות לשקול ניסיון היפוך עובר הסיכוי להצלחה עולה בלידה חוזרת

2016 דצמבר 6 / ו' כסלו ה' אלפים תשע"ז

לקראת הלידה (שבוע 37 ואילך) 97% מהעוברים נמצאים במצג ראש. כ-3% מהעוברים נמצאים במצג עכוז. בשלבים מוקדמים יותר בהריון, השכיחות של מצגי עכוז גדולה יותר וברוב המקרים העובר יתהפך לבד למצג ראש.

מטרת היפוך עובר
בלידת עכוז אחוז הסיבוכים גבוה יותר מאשר בלידה רגילה (כ-5%) מכיוון שהחלק המתקדם בתעלת הלידה הוא העכוז ואילו ראש העובר נולד אחרון. לכן מתרחשת לעיתים כליאה של ראש התינוק בתעלת הלידה וקושי להוציאו. בגלל מצב זה וסיבוכים נוספים המצוינות היא לסיים כל לידה במצב עכוז בניתוח קיסרי בארץ ובעולם. על מנת לנסות להימנע מניתוח קיסרי, יש אפשרות לשקול ניסיון היפוך.

מטרת ההיפוך הוא לאפשר ליולדת ללדת בלידה רגילה.
הסיכוי להצלחה עולה, בלידה חוזרת.


הצטרפי למועדון וקבלי עדכונים הטבות ומבצעים ישירות לדואר האלקטרוני !
להצטרפות למועדון היולדות – לחצ/י כאן


למה הכוונה במינוח היפוך חיצוני ומהם התנאים לביצועו?
פעולת ההיפוך מתבצעת על ידי רופא מיילד סביב השבוע ה-37 .אם העובר במצג עכוז בשבוע 37 , את מוזמנת אלינו לביצוע היפוך חיצוני.

יש להגיע בצום מוחלט מ12 בלילה, להביא הפניה מרופא מטפל תקף לאותו היום.

בקבלה יבוצע אולטרא סאונד, שבו יבדקו שאכן המצג הוא עכוז, כמות מים תקינה ויבצעו הערכת משקל העובר.בהמשך תתקבלי לחדר לידה שם יבצעו מוניטור ובמידה ויופיעו צירים תקבלי נוזלים+תרופה להרגעת הצירים ע"מ להרפות את הרחם.

לאחר מוניטור ממושך ותקין, יבצע הרופא ניסיון היפוך חיצוני תחת אולטראסאונד. חשוב מאד שתהי רפויה ונינוחה. בזמן ההיפוך ייתכן שתרגישי מעט לחץ באזור הבטן.

לאחר ניסיון ההיפוך תישארי בהשגחה בחדר לידה, כשאת מחוברת למוניטור.

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה