Skip to Content

חימום חדר ילדים – חימום חדר תינוק

הכלל הבסיסי הוא שעדיף שלא לחמם יותר מידי, אך גם לדאוג שלא יהיה קר, כיוון שגם זה עלול להיות מסוכן לילדים ובפרט לתינוקות קטנים.

2019 ינואר 22 / ט"ז שבט ה' אלפים תשע"ט

הימים הקרים ביותר של החורף כבר כאן. ד"ר יורם בן יהודה, מנהל מחלקת ילדים במעיני הישועה מסביר מה הדרך הנכונה לחימום חדר ילדים.

חימום חדר ישלים בחורף, מה הטמפרטורה המומלצת?

יש להשכיב את התינוק על הגב, ובשום אופן לא על הבטן
- דר' יורם בן יהודה,מנהל מחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה

הכלל הבסיסי הוא שעדיף שלא לחמם יותר מידי, אך גם לדאוג שלא יהיה קר, כיוון שגם זה עלול להיות מסוכן לילדים ובפרט לתינוקות קטנים.

  • ההנחיה הכללית היא להקפיד על טמפרטורה של בין 22 ל-25 מעלות בבתים עם ילדים. חשוב לשים לב שלא להשכיב ילדים קטנים בסמוך לקיר החיצוני של הבית, כי שם הטמפרטורה עלולה להיות נמוכה וזה עלול לגרום להיפותרמיה.
  • דבר נוסף שיש להימנע ממנו הוא חימום החדר באמצעים כמו אש, גז ונפט. אלו דברים שעלולים להיות מסוכנים לילדים קטנים.

על צורת ההשכבה מפרט ד"ר בן יהודה: "יש להשכיב את התינוק על הגב, ובשום אופן לא על הבטן. יש מחקרים רבים שמוכיחים כי זה מעלה משמעותית את הסיכון למוות בעריסה. הסיבה לכך היא שבזמן שהתינוק שוכב על הבטן נוצר שקע במזרן או בסדין, ולאט-לאט מצטבר שם גז שנקרא CO2 – דו תחמוצת הפחמן, שנפלט כשאנו נושפים. הגז הזה כבד מהאוויר ולכן הוא מצטבר בתוך השקע בו הראש מונח, והוא עלול לגרום חלילה לחנק של הילד. שכיבה על הבטן בזמן שינה היא בפירוש מסוכנת, בפרט בעונה הקרה של השנה, אז ידוע כי נתוני המוות בעריסה עולים. בשעות הערות, לעומת זאת, שכיבה על הבטן מומלצת מאוד, לצורך ההתפתחות של התינוק".

 

 

 

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה