Skip to Content

ניתוח לטיפול באשך טמיר – Orchiopexy

2016 נובמבר 20 / י"ט חשון ה' אלפים תשע"ז

אשך טמיר הוא אשך שלא ירד לשק האשכים, בשק האשכים נמצא אשך אחד או שק אשכים ריק, הבעיה מולדת ללא יוצא מן הכלל. 

מהו הטיפול באשך טמיר?
הטיפול היחיד הוא באמצעות ניתוח ורצוי שהוא יעשה בגיל צעיר, הגיל המומלץ לניתוח הוא בין חצי שנה לשנה וחצי. למרות שהבעיה אינה גורמת לכאב היא עלולה לגרום לסיבוכים בעתיד ולכן חשוב לבצע ניתוח.

תהליך האשפוז
ביום ההכנה לניתוח אין צורך בסדרת בדיקות מכאיבות ולא מקבלים זריקות או עירוי. הניתוח נקבע מראש. לפני הניתוח חשוב לוודא על מצב בריאותי תקין, ללא חום או מחלה אחרת. זו אחת הסיבות שביום קודם הניתוח תדרשו להגיע לבית החולים לבצע בדיקות ולדבר עם הרופאים.

חשוב לדעת

הטיפול היחיד הוא באמצעות ניתוח ורצוי שהוא יעשה בגיל צעיר

הבדיקות שיערכו:
שקילה, מדידת חום ולחץ דם ע"י אחות המחלקה.
רופא המחלקה לכירורגיית ילדים יסביר לכם על הניתוח, רופא מרדים יסביר על תהליך ההרדמה.
יום הניתוח
ביום הניתוח יש להגיע בבוקר למחלקה, מקבלים פיג'מה במחלקה. הילד יקבל צמיד עם שמו אותו יענוד על היד. כשיגיע תורו איש צוות של חדר ניתוח ילך איתו לחדר ניתוח בליווי ההורים.

מהלך הניתוח
לאחר שהילד יכנס תחת השפעת ההרדמה, הרופא מפריד בעדינות את חבל הזרע ואת כלי הדם של האשך משק הבקע, הרופא בונה "בית" חדש לאשך בשק האשכים ותופר את העור בתפרים נמסים. את החתך בעור המפשעה מדביקים, אין תפרים חיצוניים רק קרום דבק על העור באזור החתך.

לאחר הניתוח
בתום הניתוח יתעורר הילד בחדר התאוששות כשלצדו אחד ההורים, הוא מחובר לעירוי נוזלים. כאשר יתאפשר לו לשתות, הוא ינותק מהעירוי. לאחר התעוררות מלאה ניתן לעבור למחלקה ובהדרגה לחזור לאכול ולשתות. במידה ומופיע כאב ניתן לבקש מן האחות תרופה נגד כאבים.

ניתוח אשך תמיר

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה