Skip to Content

טיפול נמרץ ילדים

אנו מפעילים מערך ייעוץ בשלל תחומים: כירורגיית ילדים, נוירולוגיית ילדים, אורתופדיית ילדים, נפרולוגיית ילדים, המטולוגיית ילדים, אנדוקרינולוגית ילדים, קרדיולוגיית ילדים ועוד. זאת מתוך רצון לתת את המענה המקיף לכולם

2019 פברואר 19 / י"ד אדר א' ה' אלפים תשע"ט

מחקרים רבים מוכיחים שילד שנמצא בסביבה קהילתית מוכרת זוכה להחלמה טובה יותר, הוא מרגיש נח עם סביבה תומכת, שאוהבת אותו ומבינה את צרכיו. כאן הוא זוכה לכך תמיד. המרכז הרפואי מעיני הישועה עושה כל מאמץ כדי שהמחלקה תפעל ברוח הבית, תגיש את הרפואה המקצועית ביותר ותהיה המשך טבעי של הסביבה בה גדלים הילדים. פרופ' אלי סומך, מנהל אגף ילדים במעיני הישועה מספר על אגף הילדים.

אנטיביוטיקה ילדים

איננו רוצים לשלוח ילד שידבק בחצבת וישוב אלינו עם חצבת חלילה. המטרה שלנו כעת היא לעבות כמה שיותר את המערך הטיפולי המשלים, כי אנו רוצים לתת מענה למחלה וגם למה שמסביב
- פרופ' אלי סומך,מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה

ילדים חולים זה מצב מוכר אך לא נעים. אבל כשיש כתובת איכותית ומקום בו מעניקים רפואה מקצועית יחד עם יחס ומסירות מכל הלב והנשמה, הכל נראה טוב יותר…

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה, מומחה בטיפול ויעוץ במחלות זיהומיות ואימונולוגיות בילדים כולל זיהומים ממושכים וקשים, זיהומים בילודים, מחלות חום מחזוריות ועוד, מספר לנו על מערך הילדים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', ועל המחלקה שנמצאת בהתחדשות מתמדת, כמו גם על מחלקת טיפול הנמרץ שעומד בשלבי ההקמה.

כיצד מתנהל מערך הילדים במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' ומה גרם לצורך בהקמת טיפול נמרץ לילדים בעיר בני ברק?

"במשך השנים הקמנו מערך איכותי שמסוגל לשרת את מרבית הצרכים של ילדים המתגוררים באזור בני ברק ובערים הסמוכות. בעיר ברוכה בילדים חשוב שבית החולים ינגיש טיפולים דחופים, אשפוזים וייעוץ. המחלקה נוסדה בשנת 2000 וממשיכה להביא את השירותים האיכותיים ביותר לכלל התושבים.

"לצד המחלקה אנו מפעילים גם חדר מיון ילדים הפועל בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה. הוא מצויד בכל אשר נדרש לטיפול ראשוני במטופל הקטן ובכלל זה מכשור מתקדם לביצוע פעולות החייאה במקרה הצורך רח"ל.

"בנוסף לכך, אנו מפעילים מערך ייעוץ בשלל תחומים: כירורגיית ילדים, נוירולוגיית ילדים, אורתופדיית ילדים, נפרולוגיית ילדים, המטולוגיית ילדים, אנדוקרינולוגית ילדים, קרדיולוגיית ילדים ועוד. זאת מתוך רצון לתת את המענה המקיף לכולם.

"לאור השאיפה שלנו והצורך ההכרחי, ראינו לנכון לפתוח את מחלקה לטיפול נמרץ ילדים. ילדים רבים מגיעים לכאן במצבי חרום, במצבים מעין אלו הולכים בדרך כלל למקום הכי קרוב לבית. אך במצבים קשים בהם נדרש טיפול נמרץ, אנו נאלצים להעביר את הילד למקום אחר. מצב זה יוצר בעיות רבות. מדוע? לכאורה בתי חולים בסביבה קרובים אלינו, אך לפעמים בשעות העומס נסיעה באמבולנס יכולה להתמשך כשעה ולנו אין שליטה על מה שקורה, הילד לא מנוטר טוב ומצבו עלול להידרדר. מה שיכול לסייע ולהגדיל את היקף הסיוע בנסיבות חירום זה טיפול נמרץ. לאחרונה יצאנו לציבור עם התרמה למען הקמתו ובימים אלו אנו מתחילים עם פעולות הבינוי, רכישת הציוד והכשרת הצוות".

פרופ' סומך מוסיף כי מלבד המטרה להחיש עזרה בזמן הקריטי הזה, יש אפקט חשוב לאשפוז במקום עם סביבה מוכרת. "מחקרים רבים מוכיחים שילד שנמצא בסביבה קהילתית מוכרת זוכה להחלמה טובה יותר, הוא מרגיש נח עם סביבה תומכת, שאוהבת אותו ומבינה את צרכיו. כאן הוא זוכה לכך תמיד. המרכז הרפואי מעיני הישועה עושה כל מאמץ כדי שהמחלקה תפעל ברוח הבית, תגיש את הרפואה המקצועית ביותר ותהיה המשך טבעי של הסביבה בה גדלים הילדים.

ילדים המאושפזים זמן ארוך זקוקים לתמיכה ולתכנית לימודית וחברתית, מעבר לטיפול הרפואי. איך אתם מאפשרים להם לקבל גם את החלקים הללו?

"אנו מפעילים מערך חינוכי בעזרת מורים מוסמכים ומקיימים בתי ספר מסודר ומקצועי המפוקח על ידי משרד החינוך. הצוות יושב עם הילדים ומתאים את החומר לגיל, לנסיבות ולצרכים של הילדים. בית הספר מציע להם חומר לימודי, הפעלות ויצירות"

זיהוי סמוי

מעבר להווי הלימודי שואפים אנשי הצוות לנצל את זמן השהות במחלקה כדי לזהות דברים שלא שמים לב אליהם בחיי היום יום. פרופ' סומך מסביר על כך: "לעיתים האמא עמוסה והנטל על כתפיה רב. קורה שהיא לא תמיד שמה לב לבעיות קלות כלשהן שהילד סובל מהן, זה יכול להיות קושי בהתפתחות, בדיבור, במוטוריקה או בפן הרגשי. אנו רואים את תקופת האשפוז כהזדמנות להסתכל על הילד ולראות אולי הוא צריך עוד משהו מעבר לסיבה לשמה הגיע. וככל שמאתרים קשיים מוקדם יותר, ניתן לטפל בהם במהירות רבה יותר. כאן אנו מעניקים את הייעוץ והטיפול הראשוני ומנצלים את מלוא הפוטנציאל בשביל לעטוף את הילד ולקדם אותו בכל תחום.

"בימים אלו אנו עסוקים בהכשרת אנשי מקצוע נוספים למטרה זו. כי האג'נדה שלנו היא לא רק לתת טיפול למחלתו של הילד אלא מעטפת כוללת".

מעטפת מושלמת

"מכיוון שאנו מעוניינים לטפל בילד באופן מושלם," מסביר פרופ' סומך על המוטו הייחודי, "כאשר אנו מבינים כי הילד טרם חוסן בחיסון שהיה צריך לקבל זמן רב קודם לכן, ופספס את התור בטיפת חלב מכל סיבה שהיא, אנו מציעים להורים לתת את החיסון לקראת ההחלמה של הילד ולפני שחרורו, כך הוא יוצא מחוסן מהאשפוז." פרופ' סומך מציין כי זה קרה בעיקר בחודשים האחרונים לאור התפרצות החצבת. "איננו רוצים לשלוח ילד שידבק בחצבת וישוב אלינו עם חצבת חלילה. המטרה שלנו כעת היא לעבות כמה שיותר את המערך הטיפולי המשלים, כי אנו רוצים לתת מענה למחלה וגם למה שמסביב.

"מעבר לכל הפעילות המבורכת, אנו מעבים גם את מערך הטיפול הנפשי לא רק לגיל הקטן, אלא גם לגילאים הגדולים יותר, בין היתר בהפרעות אכילה ועוד. אנו מבצעים שיתוף פעולה מלא עם מערך בריאות הנפש שממוקם בבניין לידנו, מסייעים בזמנים של אשפוז, תיקון נוזלים ומלחים ועוד".

 

 

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה