Skip to Content

ניתוח סינוסים – כיצד נגרמת סינוסיטיס

2017 יוני 7 / י"ג סיון ה' אלפים תשע"ז

מהם הסינוסים, כיצד נגרמת סינוסיטיס ומהם דרכי הטיפול

ניתוח סינוסים

מהם הסינוסים?

 הסינוסים הם חללים בתוך הגולגולת, שמתנקזים לאזור מסוים בתוך חלל האף. יש לנו 4 זוגות של סינוסים, באזור הלחי, סביב העיניים, המצח, ובגולגולת.

כיצד נגרמת סינוסיטיס?

הסינוסים הם חללים בתוך הגולגולת, שמתנקזים לאזור מסוים בתוך חלל האף. יש לנו 4 זוגות של סינוסים, באזור הלחי, סביב העיניים, המצח, ובגולגולת.

סינוסיטיס נגרמת כתוצאה מחסימה של ניקוז הסינוסים. כל הסינוסים מתנקזים לאזור קטן בתוך חלל האף. כאשר פתח הניקוז של הסינוסים נחסם, כתוצאה מנזלת ובצקת בתוך חלל האף. ניקוז הסינוסים נחסם ומתפתחים כאבי ראש ונזלת.

 מהו הטיפול בדלקת סינוסים?

הטיפול המומלץ בדלקות חוזרות של הסינוסים הוא ניתוח. הניתוחים בסינוסים השתפרו מאוד לאחרונה. היום מבצעים ניתוח שנקרא ניתוח זעיר בחלל הסינוסים.

על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת שכוללת אופטיקה בזויות שונות, ומכשירים מתקדמים כמו שייבר, מכשיר שמקלף בעדינות רק את הרירית החולה, ניתן להרחיב את פתח ניקוז הסינוסים לתוך חלל האף, ובכך למנוע דלקות חוזרות של הסינוסים.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ונמשך כשעה. אין חתכים חיצוניים והכל נעשה דרך האף.

לסיכום: דלקת חוזרת של הסינוסים הוא מצב שכיח, כמעט כל אדם שביעי, 15% מהאנשים סובלים מזה. הטיפול המומלץ הוא טיפול כירורגי, זעיר, עם אחוזי הצלחה של מעל 90%.

 


מידע זה אינו מחליף בדיקה ושיחה עם מנתח מוסמך לכך. אם יש לך שאלות בנוגע לצורך בניתוח, הטיפולים האפשריים, קביעת תור לניתוח או כל בעיה אחרת אנא פנה ליחידת אף אוזן גרון.

 

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה