שאלה #20228

שאלה

אני סובלת מיובש בנרתיק. האם יתכן שהגורם לזה הוא נוברינג?

אייקון רופאים
ד"ר שני חן בוכובזה
רופאת נשים בכירה באגף נשים ויולדות
תשובה

גלולות המכילות אסטרוגן (נובה רינג למעשה גלולה נרתיקית) אכן עלולה לגרום לתחושת יובש

עוד שאלות בנושא

שלום,

יש לי התקן תוך ריחמי ללא הורמונים(בשם נובא טי) ואני מעוניינת ליטול פרימולט נור, לעיכוב הוסת, הבעיה שהמחזור שלי לא סדיר הוא בד"כ מקדים לי בין יום ל-3 ימים ופעמים קודמות שניסיתי לקחת את הגלולות בתדירות של פעמיים ביום הם גרמו לי לדימומים כיצד ניתן לקחת? ומתי? כדי למנוע דימומים אלו. כמה זמן לפני הוסת וכמה פעמים ביום?
תודה!

אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי

יש להתחיל לקחת ביום הטבילה פעמיים ביום

 

שלום, המחזור שלי לא סדיר ולכן הלכתי לרופאת נשים שהביאה לי גלולות לסידור המחזור מסוג יאז-yaz. זה עתה אני מסיימת את חבילת הגלולות הראשונה ונוטלת כעת את הגלולות הלבנות שבמהלך נטילתן אמור להופיע הדימום הווסתי. הבעיה היא שאני כמעט סיימתי ליטול את הגלולות הלבנות ואמורה להתחיל ליטול חבילת גלולות חדשה ועדיין לא הופיע לי הדימום הווסתי. האם זה תקין, האם להמשיך וליטול חבילת גלולות חדשה למרות שלא הופיע לי הדמם הווסתי?
אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה
הכל תקין, עליך להמשיך ליטול את הגלולות ברצף הדימום בן החפיסות עשוי להיות קל מאוד.

שלום רב, אני 7.5 חודשים לוקחת פומיניק, מדייקת על הדקה, לפני שבועיים התחיל דימום כמו מחזור ממש, חיכיתי שבוע ויום והדימום הפסיק, לאחר 4 ימים בבדיקות הופיע כתמים ודימום בבדיקות, אציין שוב שהזמן נטילה הוא ממש מדוייק. האם הדבר נורמטיבי? מה יכולות להיות הסיבות לדימום? אודה לתשובתכם.

אייקון רופאים
ד"ר שני חן בוכובזה
רופאת נשים בכירה באגף נשים ויולדות

פספוס גלולה / פוליפ / הפרעה בספיגה ע"ר מחלה או נטילת תרופות/הריון במידה והדימום ממשיך יש לגשת לרופא המטפל לבדיקה