דף הבית / שאלות ותשובות / עייפות כרונית ועייפות יתר
למומחים שלום.
אני בחור בן 22, סובל כבר תקופה ארוכה (כמה שנים לדעתי) מתופעה מוזרה. אני מרגיש עייף רוב הזמן. כשאני שותה העייפות נחלשת, אבל השתייה גורמת לי לגזים, שלשולים והטלת שתן מרובה, ולאחר שאלו קורים אני נהיה שוב עייף בהדרגה.
עשיתי בדיקת דם לפני קצת יותר מחצי שנה והתוצאות לא הראו חוסר או עודף משמעותי בשום דבר. יכול להיות שיש לי בעיה בספיגת נוזלים?
חיפשתי את זה באינטרנט אבל התוצאות היחידות שהצלחתי למצוא קשורות גם לחוסר בחומרים נוספים.
בנוסף לכך, בזמן האחרון הלשון שלי מכוסה במשקע לבן, ולפי מה שהבנתי גם זה יכול להעיד על כל מיני מצבים רפואיים. אשמח אם תוכלו לעזור לי.
תודה מראש.
עייפות היא תלונה נפוצה אשר לה סיבות רבות מספור.
מחלות רבות הן חריפות והן כרוניות גורמות לעייפות עוד לפני שמופיעים סימפטומים או סימנים אחרים. עם זאת עייפות הנמשכת חודשים רבים ולא הופיע בעקבותיה סימן נוסף או תופעות שניתן לזהות כנובעות ממחלה הרי המסקנה המתבקשת היא כי אין מחלה גופנית מאחורי התופעה.
צעירים רבים מתלוננים על עייפות מבלי שהרופאים מוצאים הסבר מניח את הדעת לתופעה.
המליאות בבטן וההפרעה ביציאות בעקבות שתייה מרובה הם תופעות ידועות ומזכירות לנו כי כמו שאין להמעיט בשתייה במיוחד באקלים החם בקיץ כך גם הגזמה בכמות השתייה עלולה להזיק.
השואל חייב קודם כל להיבדק על ידי רופא על מנת לזהות אם יש סימני מחלה כלשהם. אם אין יש לקוות כי הבעייה תחלוף כפי שהחלה.
רפואה שלמה !
האם ייתכן ואין ריאקציה נכונה בין כדורי הלחץ אותם אני נוטלת (קרדילוק) לבין האלטרולט?
בשעות הערב הראש שלי רועד באזור המוח הקטן ואני מרגישה כאילו חלקי לגו מתרוצצים בראש.
אני רוצה לבקר אצל רופא מומחה ללחץ דם ולא יודעת מה שמו המקצועי של רופא כזה.
שלום,
אלטרולט היא תרופה המקלה על תופעות של דיכאון. המינון של תכשיר זה נמוך לכן ,ברוב הנוטלים אותו, אין כל תופעות לוואי. במינון גבוה יותר תרופה זו יכולה לגרום להחשת הדופק.
אין בעיה ליטול אלטרולט יחד עם תרופות לאיזון לחץ הדם.
התופעות שהשואלת מתארת אינן נגרמות על ידי לחץ דם גבוה אלא על ידי דחק נפשי.
לכן את הפתרונות יש לחפש אצל יועץ לבעיות נפשיות ,פסיכיאטר ולא אצל רופא פנימאי או נפרולוג (אלה הרופאים המטפלים באיזון לחץ הדם).
שלום,
בזמן האחרון סובלת מ כאבי ראש לאחר מדידת לחץ דם שנע בין 150על 70 פניתי לרופא משפחה שנתן לי טיפול באוקסר חצי כדור ביום. כ-9 שעות אחרי לקיחת האוקסר מחיתחילים שוב כאבי הראש.
מה עלי לעשות ?
תודה
רוב מאד לוודאי שאין כל קשר בין כאבי הראש ללחץ הדם.
לחץ דם ברמה של 150/70 אינו צפוי לגרום לכאבי ראש. חשוב להיבדק על ידי רופא ולחפש סיבה לכאבי הראש.
אם בירור אינו מעלה בעיה הרי יש לטפל בכאבי הראש על ידי תרופות לשיכוך כאב ולטפל ביתר לחץ הדם על מנת להשיג איזון ללא קשר ביניהם.