דף הבית / שאלות ותשובות / דימום על גלולות פומיניק – האם אני מוגנת?
שלום רב,
אני נוטלת גלולות פומיניק (בשל מגרנות) מזה כמה שנים. לפני כשבועיים הופיעו הכתמות שאט אט התגברו ועתה זה נראה ממש כמו דימום של מחזור. אני יודעת שזו תופעה ידועה על גלולות אלה (אדגיש שהקפדתי ליטול אותם במועד).
שאלתי היא האם להמשיך ליטול אותן למרות הדימום? האם לעשות הפסקה ולשוב לקחת עם סיום הדימום ? במידה וממשיכ לקחת רצוף האם אני מוגנת מכניסה להריון למרות הדימום? במידה ומפסיקה ליטול אותן עד לסיום הדימום ואז חוסרת- האם אני מייד מוגנת?
תודה רבה!

נטילת גלולות פומיניק ברצף מונעות הריון ובד"כ לא מופיע ווסת. לעתים רחוקות מופיע דימום קל ולעתים אף מתגבר.
אם הדימום מוגבר, יש להפסיק את הגלולות לשבוע ולחדש אותן . יש לך הגנה טובה מפני הריון.
בדיקה גינקולוגית אצל רופא נשים הינה מומלצת על מנת לשלול סיבות אחרות נדירות לדימום כגון: ציסטה.

שלום,
קיבלתי לאחר חודש מהלידה מחזור ראשון אך הוא נמשך מעל 7 ימים עם קרישי דם גדולים
האם זה תקין?
שלום רב,
כדאי לבצע us לשלילת שארית
בברכה