טיפול בחרדה

שאלה

שלום, בעלי כבר במשך שנה מטופל ע"י כדורים לחרדות ודיכאון כרגע הוא אושפז מרצון בביה"ח ברזילי במחלקה הפסיכיאטרית הפתוחה. אך הוא מרגיש שאינו מקבל מענה מתאים כמו שיחות עם פסיכולוגים או עזרה לחזור לשיגרה ובנוסף אנו משפחה חרדית והסביבה לא מתאימה נודה לכם אם תוכלו לעזור לנו. המצב בבית קשה ללא בעל ואבא שמתפקד.
אייקון רופאים
תשובה
כל בן אדם יכול להגיע למיון כללי במרכז רפואי 'מעיני הישועה' כדי להבדק ע"י פסיכיאטר מומחה כל ימי השבוע (א-ה) בין שעות 9:00-14:00 או יום שישי 9:00 עד 12:00 ונבדוק את הצורך לאשפוז או הפניה למרפאה או אשפוז יום. בנוסף, אפשר להפנות ישר למרפאת חיבה או אשפוז יום פסיכיאטריה למענה לטפול. במידה שמישהו באשפוז ומבקש לעבור אלינו לאשפוז בהסכמה, המטופל או משפחתו צריך להפנות לרופא המטפל כדי לבקש העברה. הרופא יתאם ויסדר העברה למחלקת אשפוז במעייני הישועה במידה שמתאים למצב הקליני.

עוד שאלות בנושא

שלום, אני לא כל כך יודע למי לפנות בנושא, כיום אני בן 20 מפקד לוחמים בצבא , בעבר בגיל 13 הייתי מכור למשחקי מחשב ובזבזתי 3 שנים מול המחשב בלי הפסקה כל יום אחרי הלימודים, יום אחד בגיל 16 הרגשתי כשקמתי מהמחשב , שהראיה שלי מטושטשת , והראש שלי כאלו מסתובב , הרגשתי שאני לא מרוכז באופן כללי ולא ממוקד בראיה במהלך היום מאותו הרגע ואילו הרגשתי כי אני לא מצליח אפילו להתבטא כמו שאני רוצה , התחושה הזו נשארה איתי עד היום, ואני לא יודע כיצד לפתור אותה. חשבתי שזו בעית עיניים אבל כל המומחים לא מצאו שום דבר חוץ ממספר נורא קטן שיש לי , בכל פעם שאני ניגש למחשב או למסך ומנסה לעבוד בו מספר דק התופעה מחמירה ולוקח לה זמן עד שהיא נרגעת , אבל היא תמיד נמצאת .. כיום הפסקתי לחלוטין עם המחשב במטרה שלא להחמיר את הבעיה אבל למצוא את מוקד הבעיה ופתרון עוד לא מצאתי. תודה !
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
זו שאלה חשובה מאד כיון שהתופעה של התמכרות למשחקי מחשב נפוצה בעולם והיא בעיה לא מבוטלת גם בארץ. השואל הצליח להפסיק את ההתמכרות כיון שעשה זאת בבת אחת, בפתאומיות, נותר זיכרון טראומטי וכיום הקרבה למחשב מעוררת תגובה נפשית. הפתרון הוא על ידי אימון הדרגתי בהדרכת פסיכולוג המתמחה בטיפול בהתמכרות. אפשר לחזור לפעילות תקינה מול מחשב תוך זמן לא ארוך. חשוב למצוא איש מקצוע .ניתן לברר גם אצל רופאי משפחה בקופות החולים וגם בשירותי בריאות הנפש. אם השואל חייל בצ.ה.ל. כדאי להתייעץ עם קצין בריאות הנפש . הקבני"ם ,ברובם פסיכולוגים בהשכלתם עשויים לדעת לאן להפנות לטיפול.

שלום וברכה,
הבן שלי בן 27 מוגבל שכלית, נמצא במסגרת, רוצים לתת לו דקפפטיל או אן פרוזדיאק מקווה שכתבתי נכון, מה תופעות הלוואי של זה? ומה דעתכם? תודה

אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי

שלום רב
אם כוונת ל "פרוזאק" ולא " פרוזדיאק" זה כדור קל נגד דיכאון וחרדה וגם בשימוש הרבה נגד כפייתיות. יש מגוון תופעות לוואי קלות אפשריות שבדרך כלל עוברות, שתכולי לקבל רשימת מפורשת מרופא המטפל.
דקקפטיל היינו זריקה הורמאנאלית שגורם ירידה דרסטית בהורמנון הגברי טסטוסטרון, עד רמה של "סירוס כימי" זמני (כל עוד שהוא מקבל הזריקה. יש הרבה תופעות לוואי אפשירות, שהרופא מטפל חייב לפרטם, למרות שרובם נדירות.

 

מקוה שזה עוזר.

  היי, יש לי בן עם סכיזופרניה מנותקת, מאובחן כ- VEOS, הוא נשלח הביתה מדי שבוע, וזה מאוד קשה למשפחה. לאחרונה הוא קיבל מנה מוגברת של LAPRONEX מ -300 מ"ג ל -350 מ"ג ליום, המצב הולך ומחמיר. עם זאת, כאשר הוא נמצא יותר איתנו, ההתנהגות שלו קשה מאוד, אני רוצה להקטין את LAPRONEX בחזרה עד 300mg ליום, כך שהוא יהיה יותר רגוע וכך נוכל להקל על המשפחה. האם זה בסדר עבור ההורים שלו לשחק קצת עם המינונים כפי שהצעתי? תודה,
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
לא לשחק עם מנונים של תרופות. חייבים ללכת ולהקשיב לפי הוראות הרופא