שפתיים נרדמות

שאלה

שלום, אני חש תרדמת בשפתיים הדומה להרדמה בטיפול שיניים וכן בצד השמאלי הלחי השמאלי. מה זה? תודה
אייקון רופאים
תשובה
התופעה שתארת מוכרת לאחר טיפול שיניים גם ללא זריקת אלחוש מקומי . אני מעריך שקבלת זריקה כזו  . סיכוי טוב שזה יחלוף מעצמו .

עוד שאלות בנושא

שלום רב מזה כשלושה שבועות העין שלי קופצת, כרגע זה יותר כמו נסגרת קצת, היום גם הלסת שלי קופצת. הכל בצד שמאל. תודה
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
אם כי לא בדקתיך ולא ספקת מידע באשר לגילך או בריאותך , נראה לי כי התופעה שאת מתארת היא תנועה בלתי רצונית לא נדירה שבד"כ חולפת מעצמה והיא מופיעה בתקופות של מתח . מקווה שזה עונה על שאלתך לבריאות
שלום, לאחרונה שמתי לב לשני דברים שמציקים לי מאוד. האחד: בזמן שיהוק/גיהוק יש לי פתאום רעד בתוך הראש, מרגיש שזנ גם מסביב לעיניים ולאזניים. איני יודע אם הרעד מופעל בגלל השיהוק שבקיבה או ההפך, השיהוק מופעל מהרעד בראש. עוד שמתי לב שהרעד הזה קורה לי גם בזמן פיהוק, רק שבזמן הפיהוק נוסף על הרעד יש גם תחושה של "שריקה" איומה באוזניים. השריקה אינה טינטון (יש לי טינטון כבר שנים והשריקה הזו היא משהו אחר לגמרי וממש מחריש אזניים). הרעד הזה שמופיע בזמן פיהוק/שיהוק/גיהוק מופיע לי גם בזמן שאני מתעורר משינה, רק שבזמן ההתעוררות אין זה קשור למשהו בבטן ואין זה קשור לפיהוקים, הרעד פתאום מופיע באופן בלתי רצוני וגם הוא מלווה לפעמים באותה "שריקה" רועמת באזניים. אני ממש חרד מהמצב ובינתיים מנסה לבדוק דרך קופת החולים אבל עד שהם זזים אני בינתיים מאבד את השפיות שלי. הייתי אצל נוירולוג שנתן בדיקת סי טי ראש אבל מרגיש לי כאילו הוא היה קצת חסר סבלנות ולא באמת הקשיב לכל הבעיה (משהו שקשור גם בבטן, הרי הרעד מושפע מגיהוקים ומפיהוקים במהלך היום ורק בשעות הבוקר המוקדמות מופיע הרעד בלי קשר לפיהוק/גיהוק). אשמח לקבל חוות דעת או כיוון ממשי לבדיקות, המצב מפחיד אותי (כל הראש רועד ושורק, זה מאוד מפחיד) או אפילו לדעת האם התופעה הזו קורת אצל עוד אנשים והאם יש פתרון לתופעה הזו. בתודה מראש,
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
היטבת לתאר את בעייתך . יש לך תסמונת מוכרת הידועה בשם המדעי tensor tympani syndrome או middle ear myoclonus . זוהי הפרעה בתפקוד שריר המותח את עור התוף שמתחיל לרעוד בהתקפים שמושרים שמוחמר  בטלטול הראש מכל סיבה . אין זו בעייה מוחית ולכן אין תועלת ב  ct  ראש . יש טיפול תרופתי אבל לשם כך עליך להבדק במרפאתנו לבריאות

פרופ' שלום.
לפני כחצי שנה בני בן ה-12,אובחן כבעל בעיית קשב והוחל מתן ריטלין 20מג.הכדור לא ממש עזר והמינון הועלה ל-30.במהלך תקופה זו,בני התלונן מדי פעם עם יקיצתו שהגוף כואב לו כולל הבטן. הוא המשיך בתרופה למרות התלונות.כרגע היה בחופש חודש מהכדור.בשבוע שעבר הוא חזר ללמוד ואת הכדור נתתי לו מהיום הראשון ללימודים. הבוקר שוב התעורר עם כאבים בכל הגוף לטענתו ולאחר מספר שעות חלף.האם יש קשר בין הכדור לתלונות?אציין שעבר אק"ג למתן התרופב והכל תקין ב"ה.אציין שהיות ויום הלימודים שלו השנה עד 17:15 הרופא נתן לו קונצרטה.

אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי

אין ספק שמהתיאור שאת מתארת הן תופעות לוואי של התרופה . יש לשקול מחדש את האבחנה לפני שניתן להציע טיפול . נוכל לעשות זאת במרפאתנו.