חום גוף נמוך

שאלה

שלום רב!
מתחילת השבוע (אולי משבוע שעבר,אז לא בדקתי) חום גוף שלי נע בין 35.1 ל35.8. חום גוף רגיל אצלי הוא קלאסי 36.6 .
רציתי לשאול איך לעלות את חום הגוף. אין לי אפשרות לפנות לרופא שכן אני נקרע בין אשתי המאושפזת ברמב"ם, תינוקת, דירה וכולל ואין לי רגע פנוי.
אודה מאוד על תשובתכם !
נ.ב.
מצונן – נוטל דקסמול קולד
מעשן

אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה
תשובה

חום הגוף  התקין נע בין 35 ל37 מעלות צלסיוס. לעיתים ,כאשר האדם עייף חום הגוף יורד במקצת. זה איננו סימן למחלה ואין סיבה לדאגה.

השואל כותב כי הוא נוטל אקמול (פרצטאמול),תרופה זו מורידה את חום הגוף ויתכן שהיא הסיבה לירידה. בכל מקרה אין צורך בבדיקות מיוחדות.

עוד שאלות בנושא

בגיל 35, נבדקתי לצורך בטוח חיים ונמצא ערך גבוה של לחץ דם 170/100. הרופא רשם לי טפול, ואני נוטל שני כדורים כל יום מזה עשר שנים. בכל התקופה ערכי לחץ הדם תקינים, בדרך כלל 130/80 או סביב ערך זה. חברים אומרים לי אפשר להפסיק את הטיפול. הרופא שלי טוען שהפסקת הטיפול מסוכנת. מה לעשות?

אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

לחץ הדם הוא תוצאה של שווי המשקל בין פעילות הלב המזרים דם לכלי הדם והגמישות של דופן כלי הדם המתרחבים עם כל פעימה של הלב וחוזרים ומתכווצים כאשר הלב מתרחב. פעולת שרירי דופן כלי הדם מסייעת להזרים את הדם מכלי הדם הגדולים אל העורקים הקטנים ומשם לרקמות.
ככל שהאדם מתבגר, גמישות כלי הדם פוחתת לכן הן היכולת להתרחב בזמן התכווצות שריר הלב והן היכולת להתכווץ בעת הרפית הלב פוחתות בעוצמתן. התוצאה היא שעם הגיל לחץ הדם הסיסטולי (שהוא הלחץ בעת התכווצות שריר הלב) עולה, ולחץ הדם הדיאסטולי, בעת הרפית הלב, יורד. לכן, אם לאדם בריא בגיל 30 נמדד לחץ דם של 130/80, באותו אדם, בגיל 50 לחץ הדם יהיה 140/70 ובגיל 60 הוא עשוי להיות 150/60. כמובן שקיימת שונות בין האנשים. באנשים שמנים, בהם תפוקת הלב גבוהה לחץ הדם הסיסטולי נוטה לעלות.
המושג יתר לחץ דם הוא שרירותי. אין למעשה גבול חד בין לחץ דם תקין לשאינו תקין. ככל שערכי לחץ הדם הסיסטולי גבוהים יותר כך הסיכון להתפתחות טרשת עורקים ותוצאותיה, התקפי לב ואירועים מוחיים, גבוהים יותר.

לכן כאשר לחץ הדם עולה, יש להורידו לרמות תקינות בתלות בגיל ובמשקל הגוף אך בדרך כלל לסביבות 130 סיסטולי. ברוב המכריע של המטופלים נדרש טיפול לפחות בשתי תרופות ואף יותר על מנת לשמור על ערכים תקינים. אם הטיפול יופסק הרי תוך מספר שבועות או חודשים יחזור לחץ הדם ויעלה.
בדרך כלל, רופא יתחיל בטיפול תרופתי רק לאחר מספר מדידות לאורך תקופת זמן של מספר שבועות. במקרים בודדים, בהם הוחל בטיפול על סמך מדידה בודדת ניתן לנסות ולהפסיק בהדרגה את הטיפול התרופתי אולם, יש להמשיך ולבדוק את לחץ הדם פעם בשבוע על מנת לאתר מוקדם עליה חוזרת אם תקרה ואז לחזור מיד ליטול תרופות.
הסיכון שבהפסקת הטיפול היא בעקר בכך שלאחר הפסקת נטילת התרופות האנשים חדלים למדוד את לחץ הדם, ואז מתעוררים כעבור שנה או שנים לאחר שאירע התקף לב או אירוע מוחי שהיה בהחלט בר מניעה אילו הטיפול נמשך.

שלום רב,
שאלתי היא בעניין רפואי שקרה לאבא שלי לפני יומיים הוא הגיע הביתה עם רעידות פתאומיות בכל פלג גופו הרעידות נמשכו כרבע שעה במהלכן כוסה בשמיכות חמות והחדר חומם עד שהגיע אמבולנס לפינוי לבי"ח חום גופו עלה ל39.20
אבי כבן 76 והתופעה קרתה גם לפני כחצי שנה לא בתקופת החורף בבית החולים בוצעו לו בדיקות כולל צילום חזה ולא נמצא ממצא חריג. מה ניתן לעשות במקרה ותהיה תופעה נוספת שכזו?

האם ניתן לדעת מה גורם לתופעה זו ?

אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

שלום ,
מהמידע שנמסר על ידי השואל לא ניתן לשער מהי הסיבה הראשונית לצמרמורת. באדם בגיל שבעים ומעלה הסיבה הסבירה ביותר היא זיהום בדרכי השתן.
אולם החום הגבוה אינו נובע מהמחלה שגרמה לצמרמורת אלא מחימום החדר ועטיפת החולה בשמיכות. התגובה לצמרמורת צריכה להיות הורדת חום החולה על ידי מגבות הספוגות במים פושרים או קרירים, מאוורר ופתיחת חלונות. בדיוק ההיפך מהתיאור  של השואל.
אם לא נמצא דבר בבדיקות בבית החולים יתכן והסיבה הייתה זיהום וויראלי כלשהו. הצמרמורת אינה מסוכנת ואין צורך להגיב בפניקה.

עם זאת החולה חייב להיבדק על ידי רופא.

בברכת רפואה שלמה!

שלום,
זה חודש יוצאים לי כתמים בגוף בעיקר ידיים ועכשיו ברגל ומסביב כחול וזה שורף לעיתים. גם הצוואר שורף לי ויש לי בפנים נימול. יש לציין שאני ממתינה לmri רקמות רכות וצוואר. אני חשה את תחושת השריפה בכל הגוף והנוירולוג ממתין לmri בלבד ולא מתייחס לכתמים..

למי עלי לפנות? מה עלי לעשות להמשך בירור?

אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

<em>קשה מאד לענות לשאלה זו.</em>

<em>מטבע הדברים "כתמים" הוא מושג שאינו מוגדר היטב. רק רופא הרואה את השינויים בעור יכול להתייחס לסיבות האפשריות.</em>

<em>בשאלה אין תיאור הממצאים ל הבדיקות ולא ברור לאיזה </em><em>MRI</em><em> ממתינים.</em>