דף הבית / שאלות ותשובות / אמיודקור עם מוטיליום בעקבות אירוע לבבי
שלום,
אני בן 90, לאחר אירועי לב, הכוללות הפרעות קצב.
עברתי אירוע לפני כשבועיים, ובמהלכו הרופא הוסיף לי אמיודקור 5 200 מג. זאת בנוסף ל אליקוויס 2.5 מג * 2, ול קרדילוק 5 מג.
הרופא הנחה אותי להpסיק לקחת מוטיליום, 10 מג * 2, אותו אני לוקח למניעת רה-פלוקס כבר כ 40 שנה
בתגובה חזרה לי מיידית הצרבת וכן רה-פלוקס, ואני סובל.
אני לוקח לנטון 15 מג * 3, ונעזר בסוכריות TAMS זה לא עוזר.
האם יש לכם כיוון לאפשרות אחרת להקלה?
יכולה להיות אינטראקציה בין מוטיליום לפרוקור. אם חייך אינם חיים מבחינת הפסקת המוטיליום דבר עם הקרדיולוג. יתכן שיוכל להחליף לתרופה אחרת או להפסיק הפרוקור לפי המצב הקליני ושיקוליו.
שלום.
אבא שלי בן 78 שיהיה בריא. מזה כשנה הוא נוטה לקחת דברים בארועים (כמו אוכל, כלים יין וכו') או לקחת דברים שאנשים שמים בזבל.
אפילו לפעמים לוקח דברים מהבית של הילדים שלו . לפעמים שואל ולוקח ולפעמים לא שואל ולוקח.
זה יוצר מצב ממש ממש לא נעים במיוחד בארועים. כל מה שאנחנו אומרים לו שזה לא מתאים ולא יפה רק מרגיז אותו עוד יותר.
יש לציין שהוא במצב כלכלי טוב וברוך ה' לא חסר לו כלום. הבית שלהם תמיד מלא . כשהוא הולך לשוק, הוא קונה המון אבל יש לו את היצר הזה של לחמוד ולקחת ואנחנו הילדים וכמובן גם אמא שלי לא יודעים איך להתמודד עם המצב המביך הזה.
האם זו הפרעה? זה ניתן לטיפול? בבקשה בבקשה בבקשה עזרתכם הדחופה!!!
תודה רבה

שלום
לצערנו זו תופעה ידועה ולא נדירה בקשישים שסובלים מירידה רוחנית ( דמנציה בלשון רפואית ) .
ולעיתים זוהי אחת התופעות המבשרות את התפתחותה .
מכלל מחלות המוח הגורמות לירידה רוחנית השכיחה היא מחלת אלצהיימר . לעיתים יש מצב בו חילוף החומרים בגוף אינו תקין ואז תיקונו קרוב לוודאי יועיל . על מנת לקבוע מהי המחלה ממנה סובל אביך הוא זקוק לבדיקת נירולוג או פסיכוגריאטר. חשוב לעשות זאת מאחר ותופעה כזו כפי שתוארה מצריכה התייחסות מקצועית ובהקדם.נשמח אם תבואו למרפאתנו להיבדק.
רפואה שלמה.