סוכרת וגירודים

שאלה

שלום. יש לי גירוד פנימי בתוך הגוף אחרי השתלה שיניים. השתלה לא תופס. רופה הוציאה בחזרה. כולה טיפול גרם לגירודים וצמרמורות בתוך הגוף שלי. כל הבדיקות יצאו בסדר. אני לא מרגישה טוב. מה יכול להיות. אני אשמח עם תתנו תשובה נכונה. תודה.
אייקון רופאים
תשובה
שתל שן הוא אמנם גוף זר אולם הוא עשוי מתכת מיוחדת ובדרך כלל אינו מעורר כל תגובה אלרגית . גרד בגוף אינו נובע משתל שן. אם השתלים לא נקלטו יתכן שקיימת מחלה אחרת שגורמת לגרד וגם לדחיית השתל . מחלות כמו סכרת או מחלות כבד עשויות להסביר את שתי התופעות. על השואלת לפנות לרופא המשפחה על מנת לבצע בדיקה יסודית.

עוד שאלות בנושא

שלום רב,

אבא שלי חולה מורכב (סוכרת, לב ריאות ועוד). הוא מאושפז כשבוע בבית חולים לאחר שזיהום בקרסול הגיע עד לעצם. הרופאים הגיעו להחלטה שיש לכרות את כף הרגל (מתחת לברך). היום שאלו אותנו הרופאים האם הוא בר שיקום לאחר הניתוח (כלומר האם הוא ישתמש בפרוטזה). לאחר שענינו שלא (מתקשה בניידות בחודשים האחרונים ואף סיעודי), הרופא הסביר שינתחו אותו וכירתו את הרגל מעל הברך והסבירו שקיים סיכון שאם ישאירו את הגדם מתחת לברך- ייתכן וזה יזדהם וכנראה יוביל לניתוח נוסף.
אבא שלי חושש מכך ולא מעוניין שיורידו מהרגל כל כך הרבה (במיוחד שככל הנראה ישנן רקמות בריאות ברגל, חוץ מאשר הקרסול -שם, כאמור,הזיהום הגיע עד לעצם).

אודה לעזרה בנושא

אייקון רופאים
מומחי המרכז הרפואי מעיני הישועה

בענין זה כל מקרה לגופו. כעיקרון רגל מזוהמת מהווה סיכון בריאותי ואם יש אינדיקציה לפי חוות דעת הרופאים המטפלים המומחים לנושא (אורטופדים, רופא פנימי ורופא כלי דם בדרך כלל ) אני ממליץ לקבל את חוות דעתם ולנהוג לפיה.

שלום, אני חולה בסוכרת 2 כ-6שנים. בזמן הזה קיבלתי glucomin והייתי מאוזן. בזמן האחרון יצאתי מאיזון, קיבלתי januet שגם לא עוזר לי.מה ליטול? תודה,
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
זו שאלה  אי אפשר לענות עליה בלי  לבדוק את הפציאנט, לראות את כל דקות המעבדה ,לדעת את אורח חייו, עבודתו, ומזונו וכן לקבל מידע על מחלות אחרות, אם יש  כאלה. לכן, רק הרופא המכיר את המטופל יכול לקבל החלטה נכונה לגבי הטיפול . יש תרופות רבות  המסייעות לאיזון הסוכר. לדעת לבחור ביניהן, יש  כאמור, להכיר היטב את המטופל.
שלום, הנני חולת סכרת סכרת מזה כ-7 שנים עם עליות ומורדות הכי גבוה שהיה לי לפני 5 שנים היה 14.2 a1c וכרגע אני עומדת על 9.5. איני מאוזנת ומקבלת לנטוס והומולוג. לאחרונה אבחנו אצלי פגיעה בעצבובי הקיבה עקב חוסר האיזון של הסכרת. הפגיעה גורמת לי לחוסר תיאבון, כאבי בטן, בחילות והקאות. ומרוב שאני פונה לבית חולים בגלל הסימפטומים חושבים שאני פסיכית. יש לציין כי עקב צוק איתן אובחנתי כנפגעת חרדה,ובנוסף ירדתי 10 ק"ג ממשקלי בתוך חודש. בגלל כל המצב הדופק שלי מהיר במיוחד מעל 110 ולחץ הדם שלי הוא נמוך. קיבלתי מהרופאה קרדיולוק, 1.25 מ' אולם הוא עושה לי ממש רע. מוריד לי יותר את לחץ הדם שהוא ממילא נמוך בד"כ 90/50 או 86/46, כל הבדיקות של הלב היו תקינות. כולל הולטר..אקו ובדיקה שנקראת טרופונין.. רק הדופק הוא זה שמפריע לי. שאלתי היא האם להפסיק את הכדור? ואיך להתגבר על זה שכל המצב הזה מעיר אותי באמצע הלילה עם דופק מהיר תודה על התשובה ועל ההתעניינות…  
אייקון רופאים
תשובת הצוות הרפואי
איזון סכרת דורש הכרות עמוקה עם החולה לכן קשה מאד לייעץ  באמצעות האתר. האטה בהתרוקנות הקיבה היא אכן תופעה מוכרת בחולי סכרת. הדרך להתמודד עם הבעיה היא להרבות בשתייה בזמן האוכל וכן לאכול מספר רב של פעמים ארוחות קטנות. אין דרך תרופתית לעודד את התרוקנות הקיבה. אם ירדת במשקל יהיה בזה יתרון באיזון הסכרת. הפרעות הקצב שאת מתארת יתכן והן נובעות מפעילות יתר של בלוטת התריס. יש לבקש מהרופא לבדוק את פעילות בלוטת התריס באמצעות בדיקות מעבדה מתאימות. לגבי הטיפול בקרדילוק, אם נכון כי אינו מסייע לייצב את הדופק ומאידך לחץ הדם נמוך לא כדאי להמשיך בטיפול. אולם יש להיוועץ ברופא לפני כל שינוי בתרופות. שנה טובה והרבה בריאות