Skip to Content

נשיא המדינה וסגן שר הבריאות בביקור משותף במרכז הרפואי מעיני הישועה

הנשיא התרגש והתפעל במיוחד לפגוש פעוט בן 3 המאושפז במחלקת ילדים ובקי היטב באותיות האל"ף-בי"ת  | סגן השר ליצמן הביא עימו אישור לפתיחת 12 מיטות אשפוז פסיכיאטריות נוספות להפרעות אכילה לילדים ונוער | מנכ"ל מעיני הישועה: "קיבלנו היום תוספת כח לרגל פתיחת שנת הכ"ח להקמתו של המרכז הרפואי"

ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה

ביקור ממלכתי לרגל פתיחת שנת הלימודים במחלקת הילדים

ביקור ממלכתי ונרגש קיימו נשיא המדינה ראובן ריבלין וסגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. הביקור התקיים לרגל פתיחת שנת הלימודים בכיתות החיידר ובית הספר שע"י מחלקה הילדים בניהולו של ראש האגף פרופ' אלי סומך. ביקור מיוחד וממושך התקיים גם בבנין המרכז הרפואי המפואר לבריאות הנפש 'מרבה דעת', בניהולו של פרופ' ישראל שטראוס. לביקור נלוו מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, נשיא ומייסד המרכז הרפואי מעיני הישועה ד"ר משה רוטשילד, המנכ"ל שלמה רוטשילד, המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, חברי ההנהלה ומנהלי המחלקות.

ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה

בשל הרגישות המיוחדת בביקור הנשיא בבית חולים שהוא מקום הומה אדם, נדרשה היערכות בטחונית מיוחדת של היחידה לאבטחת אישים ואנשי לשכת הנשיא בשיתוף מחלקת הביטחון של מעיני הישועה בראשות הקב"ט ואיש מערכת הביטחון ר' ליאור אביטן.

שגרת הלימודים היא דבר שגם קשור ברפואת הגוף והנפש, וביכולת של אדם לבוא ולומר לעצמו- אינני מנותק מהציבור, אני חלק ממנו, באתי לשעה להתאשפז ואני אתגבר על הבעיות הרפואיות שלי. זה דבר שהוא חשוב מאוד לאין ערוך אפילו מכל טיפול רפואי שמקבלים. ברוך גם משרד החינוך וברוכה היוזמה הרפואית וברוכים בתי החולים אשר השכילו לעשות זאת
- ראובן ריבלין, נשיא המדינה,

הביקור עצמו התקיים כאמור לרגל פתיחת שנת הלימודים התשע"ט בישיבות ובתלמודי התורה במגזר החרדי ובכללם בבית הספר והתלמוד תורה הפועלים באופן רשמי ומוכר בצמוד למחלקת הילדים בה מאושפזים ילדים עד גיל 18. בית הספר מלווה ילדים מאושפזים במהלך שהותם ומשלים להם חומר נדרש, בפרט בעת אשפוזים ארוכים. צוות המורים והמורות הינו צוות מקצועי אשר בידיו הכלים לתת לילדים מענה מקצועי ורגשי במהלך האשפוז.

מיד עם כניסתו לכיתת הלימודים המאובזרת הסכית נשיא המדינה אוזנו לשמוע את דבריו של המלמד הרב שמואל גנץ בפני התלמידים אודות חודש אלול ומשמעות הפסוק "אני לדודי ודודי לי" ופסוקים נוספים מהן לומדים על "תשובה, תפילה וצדקה" המעבירין את רוע הגזירה. הנשיא שמע ובחן את התלמידים על לימודם וכן התעניין בשלומם ועל מעשיהם יחד עם סגן השר ליצמן שציין כי המדובר בבי"ס זמני וכי אושר למעיני הישועה מתחם מיוחד בן 1000 מ"ר לבניית כיתות חדשות.

הילדים סיפרו לנשיא שהם לומדים גמרא, משניות ופרשת השבוע. עדיאל שעולה לכיתה ד' סיפר שהוא לומד גמרא ו"שמח על התעסוקה במקום להשתעמם". המלמד הסביר שלמרות ההבדלים בין השנתונים, כל אחד מהילדים לומד על פי רמתו והנושא המשותף לכולם היום הוא ראש חודש אלול. התרגשות והתפעלות מיוחדת היתה לנשיא לפגוש פעוט שהוא אך בן 3 בלבד וכבר בקי היטב באותיות הא"ב על בוריין.

הפעוט בן השלוש, המאושפז אף הוא במחלקת הילדים סיפר לנשיא שהוא יודע את האל"ף-בי"ת, והקריא לו את האותיות מתוך הסידור. העולל המחונן לא הסתפק ובחן אף הוא את הנשיא במקביל על האותיות. הנשיא שיבח אותו בהנאה גדולה ושאל האם שמע הבוקר תקיעת שופר, אברהם ציין בגאווה כי הוא יודע לתקוע בשופר בעצמו והדגים את התקיעה בעידודו של הנשיא שסיפר לילדים כי גם בבית הכנסת שבבית הנשיא תוקעים בשופר בחודש אלול.

עוד אמר נשיא המדינה כי "שגרת הלימודים היא דבר שגם קשור ברפואת הגוף והנפש, וביכולת של אדם לבוא ולומר לעצמו- אינני מנותק מהציבור, אני חלק ממנו, באתי לשעה להתאשפז ואני אתגבר על הבעיות הרפואיות שלי. זה דבר שהוא חשוב מאוד לאין ערוך אפילו מכל טיפול רפואי שמקבלים. ברוך גם משרד החינוך וברוכה היוזמה הרפואית וברוכים בתי החולים אשר השכילו לעשות זאת".

הנשיא איחל הצלחה לתלמידי תלמוד התורה והישיבות שהחלו היום את שנת הלימודים החדשה: "אני מברך את כולכם שהשנה הזאת תהיה לא פחות מוצלחת מהשנים הקודמות ושבאמת תעשו חיל בלימודכם. נפגש ב'בין הזמנים' שוב בשנה הבאה. כולנו מאחלים לכם שנת לימודים פורייה, מעמיקה וטובה".

אני מברך את כולכם שהשנה הזאת תהיה לא פחות מוצלחת מהשנים הקודמות ושבאמת תעשו חיל בלימודכם. נפגש ב'בין הזמנים' שוב בשנה הבאה. כולנו מאחלים לכם שנת לימודים פורייה, מעמיקה וטובה
- ראובן ריבלין, נשיא המדינה,

ממחלקת הילדים עברה המשלחת לביקור מיוחד במינו בבניין המרכז לבריאות הנפש שבבית החולים, שהוא למעשה בית החולים הפסיכיאטרי הראשון בעולם שנבנה והותאם במיוחד למגזר החרדי. בבניין קומות אשפוז נפרדות לנשים, גברים ונוער, כאשר כל מחלקה כוללת עשרות מיטות אשפוז. במקום פועל גם מערך מרפאות מורחב ויחידה לטיפול יום.

את פני האורחים קיבלו במרכז 'מרבה דעת' נשיא ומייסד 'מעיני הישועה' הד"ר משה רוטשילד שהקים את המרכז הרפואי מעיני הישועה בדיוק לפני 28 שנים בקיץ תש"נ, והמנהל הרפואי של המרכז לבריאות הנפש פרופ' ישראל שטראוס. הוא שמע מהם ומסגן השר ליצמן אודות המאפיינים הייחודיים של המרכז המותאם לצרכים המיוחדים של הקהילה. הנשיא הגיב בהתפעלות "יישר כוח גדול לכם, זה שינוי תרבותי של ממש". הנשיא שוחח עם מטופלים ואף השתתף עימם במשחק חווייתי.

במהלך הביקור במחלקה עצמה הפתיע סגן שר הבריאות הרב ליצמן את מנכ"ל מעיני הישועה שלמה רוטשילד כשמסר בידו מסמך המאשר את הפעלתם של 12 מיטות אשפוז נוספות למחלקה לילדים ונוער במערך הפסיכיאטרי, מיועד עבור הפרעות אכילה הנועדים להקל ולעמוד על הביקושים והצרכים של הקהילה.

בתום הביקור אמר נשיא המדינה כי התרגש עד מאוד למצוא מרכז רפואי המתנהל בתנאי בית הבראה ובית מלון ואשר נועד לתת למאושפזים אשפוז קצר ככל הניתן כדי להחזיר את המטופלים לחיק המשפחה, הקהילה והחברה מה שיותר מהר. כמו כן ביקש הנשיא לאחל מזל טוב לסגן שר הבריאות ליצמן, שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 70 ואמר "התברכנו כולנו בסגן שר, צעיר ברוחו כילד בן שבעים, שתזכה להוסיף ולעשות לרווחת כולנו".

ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה ביקור נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה

– קרדיט צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

חדשות מרכז נוספות

במיוחד בשבילך! המערך לכירורגיה גניקולוגית באגף הנשים במעיני הישועה

מענה בכל תחומי רפואת הנשים, שפירה או ממאירה, כולל טיפול בדימומים, ממצאים ברחם, שחלות, חצוצרות, צניחת אגן, בריחת שתן, אנגומיטריוזיס, רפואת גיל המעבר ורפואת נערות ומתבגרות. הטיפול ניתן ע"י רופאות ורופאים מומחים. קרא עוד >

ב"מעיני הישועה" נותנים יד למאמץ המלחמתי

בימים בהם "כל המדינה חזית" נרתם צוות המרכז הרפואי ׳מעיני הישועה׳ לטיפול בפציעות בחיילים בהתראה מיידית. מ. הוא לוחם באחת היחידות המובחרות בצה"ל, הפועלת בחודשים האחרונים בעומק רצועת עזה. במהלך פעילות מבצעית לפני כשבועיים נפצע מ. בכף ידו מרסיסים, כאשר טיל נורה אל עבר הכוח שלו. קרא עוד >

חזור למעלה