Skip to Content

הסדרי נגישות במרכז הרפואי מעיני הישועה

ברוכים הבאים למרכז הרפואי מעיני הישועה,

בית החולים מעיני הישועה פועל רבות לקידום הנגישות לשירותיה לאנשים עם מוגבלויות. אנו שואפים לאפשר לכל אדם, לרבות אדם עם מגבלה, לקבל כל שרות רפואי, באופן שוויוני, מכובד, בטיחותי ועצמאי – תוך רגישות חברתית תרבותית.

התאמות הנגישות הקיימות והמתבצעות כוללות הנגשה של הסביבה והמבנים והנגשת השירותים השונים כולל אתר האינטרנט.

להלן פירוט הסדרי הנגישות בבית החולים על פי נושאים:

רכז נגישות בבית החולים מעיני הישועה

נגישות מבנים

אנו שואפים להבטיח כי הבניינים ושטחי החוץ במרכז הרפואי מעיני הישועה יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים.

נגישות השירות

אנו שואפים להבטיח כי כלל השירותים במרכז הרפואי מעיני הישועה יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים. תהליך זה עדיין בעיצומו.

נגישות אתר האינטרנט

אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים. כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להפיק תועלת מתכני אינטרנט נגישים יותר,   אנו מאמינים ופועלים למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי מוגבלויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.

דרכי פניה לבקשות והצעות שיפור בנושאי נגישות

על אף מאמצינו להנגיש את הכל, ייתכן וימצאו בעיות נגישות. אם נתקלתם בבעיה או שיש לכם הערה או שאלה, תוכלו לפנות לממונה על הנגישות בבית החולים מעיני הישועה:

נגישות מבנים במרכז הרפואי מעיני הישועה

אנו שואפים להבטיח כי הבניינים ושטחי החוץ  במרכז הרפואי מעיני הישועה יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, ומשקיעים בכך משאבים רבים.
להלן פירוט חלק מהסדרי הנגישות  הקיימים.

חניה בבית החולים

להלן פרוט חניות נכים בחניוני בית החולים וסביבתו:

  • חניון רחבת מיון: 3 חניות
  • חניון בייניים: 2 חניות
  • חניון קרדיולוגיה תת קרקעי: 5 חניות

האם אני זכאי לחניה חינם?

המרכז הרפואי מאפשר בהתאם לנוהל, חניה ללא תשלום בכל אחד מהמקרים הבאים:

  • מאושפז השוהה במחלקה למעלה מ- 7 ימי אשפוז
  • הורי פגים
  • מטופלי מח' דיאליזה

הזכאות הינה עבור אישור אחד לחניה חינם, למלווה אחד מהמעגל הקרוב.

אלו מסמכים אצטרך להציג בכדי להסדיר את אישור החניה בחינם ?

  • פרטי המאושפז: שם המטופל + מס' זהות + שם  המחלקה בה מאושפז + תאריך תחילת אשפוז
  • אישור חתום מאחות האחראית במחלקה –  על אשפוז ממושך מעל שבוע
  • פרטי מבקש אישור חניה (פרטי המלווה): שם + צילום רישיון רכב

האישור יינתן על שם המטופל/ על שם בן משפחה אחד בלבד מהמעגל הקרוב בלבד.

הצטיידתי בכל המסמכים והאישורים הנדרשים, כיצד אוכל לקבל את האישור ?

  • פרונטלית – ניתן לגשת לדלפק אבטחה בכניסה לבניין בריאות הנפש – בין השעות 8.00 עד 13.00 בימים א'- ו'
  • במייל – בשליחת מייל בקשה לכתובת : parking@mhmc.co.il
  • בטלפון – מס': 073-3398098 – בין השעות   8.00 עד 13.00 בימים א'- ו'

שירותים ציבוריים לנכים

ברחבי בית החולים שירותים ציבוריים מותאמים לנכים – שירותים נגישים גדולים, עם אפשרות מעבר לאסלה משני הצדדים.

ליד כל מתחם שרותים ציבוריים ישנו תא "שירותי נכים".

ליווי אנשים עם מוגבלויות

אנשים עם מוגבלות בראיה, בעלי תעודת עיוור, או כל מגבלה הדורשת לווי של מטופל. יכולים להיעזר בליווי אנושי מהכניסה לבית החולים ועד למרפאה/מכון בתוך בית החולים. השרות ניתן בימים א'-ה', בשעות הבוקר. נדרש תאום מראש של לפחות 3 ימי עבודה לפני מועד התור.

לקבלת השרות ניתן ליצור קשר עם מוקד הבקרה בדרכים הבאות:.

עם יצירת הקשר, תמסרו את פרטיכם ותקבלו את פרטיו של האדם שילווה אתכם, שעת ומקום המפגש. במידה ואתם יוצרים קשר במייל, נא השאירו פרטים מלאים כולל מספר טלפון זמין.

מצעי עזר להכוונה והתמצאות – מכשירי Step Here

מכשירי Step Here מיועדים להתמצאות וניידות במרחב עבור אנשים עם מוגבלות בראייה. מכשירים אלו מופעלים בעזרת שלט המחולק חינם לבעלי תעודת עיוור- יש לפנות לעמותת המרכז לעיוור בישראל.

המכשירים ממוקמים בבנין המרכזי- ליד המעליות בצד מערב.

שימוש בכיסאות גלגלים

אדם עם קושי בניידות או במצב בריאותי ירוד המתקשה ללכת למרחקים ארוכים ומגיע עם מלווה לבית החולים, יכול להיעזר בכיסא גלגלים על מנת להתנייד.

ניתן לקבל כסא גלגלים במיון הכללי.

כניסה לכלב נחייה

ניתן להיכנס עם כלב נחייה לכל שטחי המרכז הרפואי כולל לחדרי האשפוז, למעט חדרים בהן נערכות פעולות פולשניות או חלק מבדיקות ההדמיה (בשל דאגה לבטיחות המטופל ומלוויו).

תרגום בזמן אמת

המרכז הרפואי מעיני הישועה מאפשר למטופלים דוברי שפה זרה שירות מתורגמנות ללא תשלום בשפות: ערבית , רוסית ואמהרית.

שירות המתורגמנות מציע תרגום בזמן אמת במהלך פגישות בין מטופלים למטפלים ונותני שירות שאינם דוברים את אותה השפה. התרגום ניתן באמצעות הטלפון על ידי מתורגמן מקצועי. התרגום המלא והמיידי יאפשר למטופל להסביר את עצמו בשלמות, להבין את המידע הרפואי הניתן לו ולקבל החלטות מושכלות לגבי המשך הטיפול.

כיצד פועל השירות?

כאשר המטפל או נותן השירות מזהה כי יש צורך בשירות, או עם בקשת המטופל לשימוש בשירות, המטפל או נותן השירות יוצר קשר עם מוקד התרגום. המתורגמן מסביר למטופל על השירות בשפתו ומקבל את הסכמתו לתרגום, ולאחר מכן ממשיכה הפגישה הטיפולית או השירות כאשר המתורגמן מתרגם כל מילה שנאמרת על ידי כל הנוכחים.

שירות התרגום מתבצע על ידי מתורגמנים מקצועיים דוברי ערבית, רוסית ואמהרית שעברו הכשרה מיוחדת בתרגום רפואי. המוקד הוקם על ידי משרד הבריאות ונמצא תחת בקרתו. השירות ניתן למטופל ללא תשלום.

היכן ניתן לקבל את השירות?

השירות ניתן בכל הארץ, במתקני מכבי, בבתי המרקחת של מכבי פארם ובמתקנים עצמאיים של רופאים, מטפלים ומכונים. לקבלת השירות יש לפנות למטפל העובד במקום.

שעות פעילות

שירותי התרגום זמינים 24 שעות ביממה ברציפות מיום א' מהשעה 8:00 בבוקר, עד יום ו' ב15:00 .

תאריך עדכון הצהרת הנגישות: 10/10/2023

בברכת רפואה שלימה ורוב בריאות, המרכז הרפואי מעיני הישועה

אנחנו כאן בשבילך ❤

 

 

חזור למעלה