Skip to Content

המלצות להתמודדות עם נגיף הקורונה

2020 מרץ 24 / כ"ח אדר ה' אלפים תש"פ

שוחחו בפתיחות עם בני משפחותיכם על הסיכונים הכרוכים בעבודה בסביבת נגיף הקורונה. ציינו בפניהם, כי אתם נוקטים במיטב אמצעי הבטיחות ומקבלים את המיגון הטוב ביותר בנמצא – ושתפו אותם במשימה החשובה שלפניכם.

קורונה ילדים בבית

מומלץ לאפשר לילדים לשאול וכן להשתדל לענות בכנות גם על שאלות מאתגרות בנוגע למחלה

התמקד ביש במקום בחסר. אימוץ גישה חיובית ואופטימית. יש מה לעשות למרות שאיננו יודעים הכל ועלינו כרגע להתמודד עם הקשיים עם כל הכלים העומדים לרשותנו. 
- משרד הבריאות,המלצות להתמודדות עם נגיף הקורונה
  • התמקד ביש במקום בחסר. אימוץ גישה חיובית ואופטימית. יש מה לעשות למרות שאיננו יודעים הכל ועלינו כרגע להתמודד עם הקשיים עם כל הכלים העומדים לרשותנו.
  • ידע מפחית חרדה. שאל ולמד אודות תמונת מצב הנוכחית, הנחיות מעודכנות ודגשים בנושא ההתגוננות.
  • תנו מקום ולגיטימציה לביטוי רגשי. תחושות של לחץ וחרדה הנן תגובות נורמליות בשעת חירום, ועלולות לבוא לידי ביטוי. כל אחד מגיב בדרכו – וכל תגובה הינה לגיטימית בשעת חירום.
  • שגרה מייצרת בטחון. שימרו על שיגרת החיים ושגרות העבודה ככל האפשר – שמירה על סדר יום והרגלים קבועים בונים וודאות ותחושת ביטחון.
  • זהה את הכוחות שמסביבך. המעגלים שבחייך הם רבים. חבריך לצוות שותפים לחוויות דומות ולכן היה פתוח לשיחה איתם – שם תגלה כי אינך לבד, והחוויות והרגשות משותפים לרבים מהם. שתפו זה את זה, ולימדו מה עוזר לאחר.
  • דבוק בתפקידים של חייך. התפקידים בחיינו רבים – הורים, עובדים, מנהלים ועוד. דבוק בתפקידים אלו ונסה לשמר את האיזון בחייך גם בתקופה זו, כאשר העומס רב.
  • דע את עצמך. זהו מה עזר לכם לעבור בעבר תקופות שהיו בהן אי וודאות, והשתמשו באופן מודע באותן דרכים. אמצו לעצמכם טכניקות הרגעה והרפיה שמתאימות לכם (ישנן שיטות מגוונות בעזרת הגוף ,הנשימות, מוזיקה וכדומה. ניתן להיעזר בסרטוני הדרכה).
  • פנה זמן לעצמך! מומלץ ליזום במכוון פעילויות אשר מסבות לכם הנאה ותחושת רווחה כגון: ספורט, קריאה, מוזיקה, תחביבים, אומנות, בישול, מפגשים משפחתיים, חברתיים ודתיים ועוד.
  • טפל בעצמך! שים לב לגופך, להתנהגותך, ולרגשותיך. שים לב לתגובות המעידות על מתח וחרדה, או לתגובות חדשות שאינן מוכרות. במידה וסימפטומים מוכרים ממשיכים ואינם נחלשים או חדשים מופיעים – יש לערב אנשי מקצוע.
  • יוזמה והובלה יוצרים בטחון. היו מעורבים, הציעו פתרונות ודרכי התייעלות, יוזמות חדשות המקדמות את הצוות והטיפול בחולים משרות ביטחון על אחרים ומחזקות את תחושת השליטה והמסוגלות, ואחרים ילמדו ממך וילכו בדרכיך.
  • שוחחו בפתיחות עם בני משפחותיכם על הסיכונים הכרוכים בעבודה בסביבת נגיף הקורונה. ציינו בפניהם, כי אתם נוקטים במיטב אמצעי הבטיחות ומקבלים את המיגון הטוב ביותר בנמצא – ושתפו אותם במשימה החשובה שלפניכם.

מידע על גורמי הסיוע

  1. קול הבריאות– מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות *5400,  או 08-6241010

מוקד קול הבריאות נותן מענה ומידע לציבור הרחב, לעוסקים ברפואה בכל התחומים עליהם אמון משרד הבריאות.

  1. עמותת ער"ן – קו חם לשירותי עזרה נפשית, שמספרו 1201
  2. נט"ל– עמותה לסיוע לנפגעי טראומה על רקע לאומי: נפתח קו סיוע בחרדות לאור התפשטות נגיף הקורונה. קו הסיוע הטלפוני יהיה פתוח בימים א'- ה' בין השעות 12:00-22:00   ומספרו: 073-2363380
מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות.
חזור למעלה