Skip to Content

טיפול מהפכני בדלקות מפרקים – שיטת אורטוקין

טיפול חדשני שפותח בגרמניה מתבסס על חיזוק מרכיב טבעי המצוי בדם המאפשר את עצירת הדלקת והפחתת הכאבים.

2016 דצמבר 11 / י"א כסלו ה' אלפים תשע"ז

מחקרים מצביעים על כך שיותר ממיליון ישראלים, כמחצית מהאנשים בגילאי ה-50 פלוס – סובלים מדלקת מפרקים כרונית (אוסטאוארטריטיס) במפרק אחד לפחות.
דלקת מפרקים כרונית (אוסטאוארטריטיס) היא מחלה הגורמת לשחיקת סחוס ודלקת במפרקים – בעיקר בברכיים, בכתפיים ובעמוד השדרה. החולים סובלים מכאבים עזים, לעיתים קשים אשר מביאים להגבלה בתנועת המפרקים ובמקרים רבים בהם הסחוס נשחק לגמרי יש צורך בהחלפת המפרק.
עד לא מזמן הטיפול המקובל בדלקת מפרקים כרונית, היה בעזרת הזרקת סטרואידים, חומצה היאלורונית וצריכת נוגדי כאבים.
שיטת אורטוקין פותחה בגרמניה ומתבססת על עיקרון הריפוי העצמי- אפשרות הנותנת לגוף לרפא את עצמו. הטיפול הינו טבעי לחלוטין. מוכח במחקרים קליניים ומאושר ע"י משרד הבריאות. הטיפול מתבסס על חיזוק מרכיב טבעי המצוי בדם IL-1 RA המאפשר את עצירת הדלקת, הפחתת הכאבים, הגנה על הסחוס מפני שחיקה נוספת ושיפור בתנועתיות. במהלך הטיפול נלקח דם מגוף החולה אל תוך מבחנות מוגנות פטנט שם הוא עובר אינקובציה עד ליצירת הסרום. הסרום מופרד מהדם הנקרש על ידי סירכוז, ההכנה וההזרקה נעשית בתנאים סטריליים.
יש לציין שבמרכז הרפואי מעיני הישועה נעשה הטיפול ע"י צוות יעודי שהוכשר לכך בניהולו של דר' סטפן בן שושן מומחה בין לאומי ברדיולוגיה פולשנית , ההזרקה נעשית תחת שיקוף או C.T במטרה להזריק לאזור הפגוע במדויק.

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על הצלחה משמעותית ביותר של הטיפול בעצירת דלקות המפרקים, ועל יעילותו הגבוהה לעומת טיפולים קונבנציונליים בדלקת מפרקים. הטיפול בשיטת אורטוקין מתבצע באירופה בהצלחה מרובה מאז 1997, מחקר קליני שהתבצע בביה"ח האוניברסיטאי דיסלדורף שבגרמניה בין השנים 2003-2005 השווה בין יעילות ובטיחות הטיפול באורטוקין לבין הטיפול בחומצה היאלורונית הנהוג כיום לטיפול במחלה. המחקר בחן 376 נבדקים הסובלים מדלקת כרונית במפרקי הברכיים. תוצאות המחקר הצביעו על כך שהטיפול באורטוקין היה אפקטיבי יותר לטיפול בכאבים. מטופלי אורטוקין דיווחו על כאב קל בעוד המטופלים בחומצה היאלורונית דיווחו על ממוצע על כאב בינוני. הבדלים חדים יותר נמצאו בבדיקת יעילות הטיפול כאשר מטופלי אורטוקין הדגימו שיפור בתפקוד המפרקים, ירידה בנוקשות המפרקים וביכולת התנועה, בתום המחקר התגלה כי המטופלים באורטוקין סבלו גם מפחות תופעות לוואי בהשוואה למטופלים בחומצה היאלורונית ונזקקו לפחות טיפולים משלימים לאחר שנתיים.
שיטה זו מאפשרת, למעשה, טיפול ביולוגי-טבעי, מחומרים המופקים מגוף החולה עצמו,זאת, ללא הצורך בשימוש בחומרים זרים ובניגוד לרוב הטיפולים הרפואיים המוצעים. הטיפול החדשני מבוסס על דמו של החולה עצמו, ועל כן, מעבר לעצירת הדלקת והגנה על הסחוס, החולים לא נחשפים לתרופות ולחומרים כימיים מזיקים – כמו סטרואידים.
תוצאות הטיפול באורטוקין הן כאמור יוצאות דופן ומגיעות להישגים טובים יותר מהשיטות הישנות לעצירת הדלקות, הפחתת הכאב, והגנה על הסחוס מפני שחיקה נוספת.

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה