Skip to Content

ניתוח קיסרי ידידותי, כל היתרונות של ניתוח קיסרי ידידותי במעיני הישועה

2023 אפריל 23 / ב' אייר ה' אלפים תשפ"ג

לא לכל הנשים מתאפשר ללדת בלידה טבעית. לעיתים סיטואציות רפואיות כאלה ואחרות מאלצות את הרופאים לבחור בדרך של ניתוח קיסרי. בניתוח קיסרי שלא כמו בלידה טבעית מתבצע חתך מבוקר באזור הבטן התחתונה ודרכו יוצא התינוק לאוויר העולם. במרכז הרפואי מעיני הישועה מציעים ליולדת אפשרות לבחירתה ולהחלטתה אם לעבור את הניתוח בשיטת "קיסרי ידידותי" מה שמאפשר ליולדת אפשרויות רבות שלא קיימות בניתוח קיסרי רגיל.


לקביעת ניתוח גינקולוגי-מיילדותי פרטי יש להתקשר ל – 03-6153770, במידה ואין מענה נציגה תחזור אליך במהלך יום העבודה הבא


ניתוח קיסרי ידידותי - ניתוח קיסרי אלקטיבי - חדרי לידה מעיני הישועה

מה ההבדל בין לידה טבעית לניתוח קיסרי?

לאט מאוד ובעדינות

ההוצאה של התינוק נעשית לאט מאד ובעדינות, כשמיד לאחר מכן עוטפים אותו בחיתול חמים. בדקה הראשונה לחיי התינוק יש זרימת דם מאד עשיר בתאי גזע של דם שזורם מהשליה לתינוק. אם ממהרים לנתק את חבל הטבור, הדם הזה נזרק לפח עם השליה. דם שזורם מהשליה לתינוק בדקה הראשונה לחיים עוזר למנוע אנמיה בעובר ותאי הגזע האלה חשובים לייצור תאי דם בהמשך לכן נותנים לתינוק דקה של ״עיכוב ניתוק חבל הטבור" כדי לאפשר את זרימת הדם.

בניתוח קיסרי שלא כמו בלידה טבעית מתבצע חתך מבוקר באזור הבטן התחתונה ודרכו יוצא התינוק לאוויר העולם. בדרך כלל מדובר בהליך כואב עם זמן החלמה ארוך שברוב המקרים מתבצע מחוסר ברירה אחרת וחוסר יכולת או סיכון לבחור בלידה טבעית.

איך ניתוח קיסרי משפיע על התינוק?

בלידה טבעית, יש לעובר זמן הסתגלות ודרך ארוכה שבמהלכה הוא עובר מהמצב התוך בטני החמים, המוכר והשקט, אל החיים האמיתיים והרועשים. במסגרת התהליך, המים שמקיפים אותו נעלמים והוא יוצא למסע לעיתים ארוך ולעיתים מהיר יותר בתעלת הלידה. בעצם בניתוח קיסרי המעבר הפתאומי והקיצוני מעובר לתינוק, קורה כמעט ברגע אחד בלי מספיק זמן להסתגלות.


לקביעת ניתוח קיסרי פרטי יש להתקשר ל – 03-6153770, במידה ואין מענה נציגה תחזור אליך במהלך יום העבודה הבא


כל היתרונות של ניתוח קיסרי ידידותי במעיני הישועה

1. ידידותי גם לתינוק

המרכז הרפואי מעיני הישועה מציע לנשים לבחור בקיסרי ידידותי. בשיטה זו החשיבה היא גם על חוויית התינוק, לכן לפני שמוציאים את התינוק מסיטים את האור (המסנוור) של חדר הניתוח הצידה, על מנת לא להבהיל את התינוק שיוצא מאפילה וחמימות של תשעה חודשים אל האוויר של החיים בחוץ.

ההוצאה של התינוק נעשית לאט מאד ובעדינות, כשמיד לאחר מכן עוטפים אותו בחיתול חמים. בדקה הראשונה לחיי התינוק יש זרימת דם מאד עשיר בתאי גזע של דם שזורם מהשליה לתינוק. אם ממהרים לנתק את חבל הטבור, הדם הזה נזרק לפח עם השליה. דם שזורם מהשליה לתינוק בדקה הראשונה לחיים עוזר למנוע אנמיה בעובר ותאי הגזע האלה חשובים לייצור תאי דם בהמשך לכן נותנים לתינוק דקה של ״עיכוב ניתוק חבל הטבור" כדי לאפשר את זרימת הדם.

2. אין הפרדה, גם בניתוח

במסגרת ניתוח קיסרי ידידותי ניתנת ליולדת האפשרות בהתאם לרצונה ותחושתה בזמן הלידה לראות את  התינוק מרגע יציאתו לאוויר העולם דרך סדין שקוף וסטרילי, מדובר בחוויה מרגשת ומחברת במיוחד.

מיד אחרי ניתוק חבל הטבור שמים את התינוק ״עור לעור״ על האמא ועוד לפני שהמיילדות מלבישות אותו, מכסים אותו ואת האם בסדין פלנל כדי שלא יתקרר. מכיוון שתינוק שנולד בלידה טבעית נחשף לחיידקים מתעלת הלידה, המגע הראשוני עם האם מסייע לו למערכת החיסון.
ניתוח קיסרי מתבצע בסביבה סטרילית לחלוטין. הדבר הראשון שבא במגע עם מערכת העיכול של העובר הוא הידיים של הצוות המטפל. ולכן ההשערה היא שיותר בריא ליילוד להיחשף לחיידקים על עור האם ואף לחלב אם מיד עם הגעתו לעולם על שולחן הניתוח.
זו הסיבה שבסיטואציות מתאימות בניתוח הידידותי של מעיני הישועה מתאפשרת הנקה כבר עם יציאת התינוק לאוויר העולם. כמובן שגם עבור האם מדובר ביתרון גדול לאחר הניתוח. לאחוז את התינוק החמוד ולהרגיש אותו בדיוק כמו בלידה טבעית.

כמו בלידה טבעית

בסיטואציות מתאימות בניתוח הידידותי של מעיני הישועה מתאפשרת הנקה כבר עם יציאת התינוק לאוויר העולם. כמובן שגם עבור האם מדובר ביתרון גדול לאחר הניתוח. לאחוז את התינוק החמוד ולהרגיש אותו בדיוק כמו בלידה טבעית

3. ניתוח בהתאמה אישית

כדי לעשות את התהליך קל יותר עבור היולדת, במרכז הרפואי מעיני הישועה מפגישים את האם עם הצוות הרפואי עוד לפני הניתוח לשיחת הסבר מפורטת ומרגיעה.

במסגרת הפגישה דנים באפשרויות העומדות על הפרק ומסבירים כל מה שצריך לדעת על הפרוצדורה ועל היתרונות שיש לניתוח קיסרי ידידותי מבחינת כאב וזמן החלמה.

4. דגש על מניעת כאב

במקום לחתוך שרירים, מפרידים שרירים, מה שמאיץ את זמן ההחלמה וההתאוששות.

משתמשים בתפרים תת עוריים נסתרים, שנספגים לבד בגוף ולא מצריכים את היולדת להטריח את עצמה שוב לבית החולים כדי להוציא אותם. המיקוד הוא בעצם במניעת כאב מראש, על ידי פעולות שיחסכו את הצורך בטיפול בכאב בשלב מאוחר יותר.

5. אווירה נעימה וביתית

כדי למנוע את הסיכונים הנלווים ואת ההתאוששות הלא נעימה מהרדמה כללית, הניתוח מתבצע באלחוש אזורי המאפשר ליולדת להיות עירנית ולחוות את הרגע המאושר.

בכדי ליצור תחושה ביתית וחמימה בחדר הניתוח, היולדת יכולה לבחור את המוזיקה שתתנגן בחדר הניתוח ותלווה את הלידה. אמנם חדר הניתוח הוא שטח סטרילי אך ב'מעיני הישועה' מאפשרים למלווה לשהות עם היולדת בחדר ההתאוששות.

לסיכום, ניתוח קיסרי ידידותי מאפשר לעבור את חווית הלידה בניתוח, בצורה הרבה יותר נגישה וקלה, הן עבור היולדת והן עבור תינוקה. עם התחשבות גדולה יותר בצרכיהם ועם מחשבה על איך להקל כמה שיותר כל שלב בתהליך.


לקביעת ניתוח ניתוח קיסרי במסגרת שר"פ יש להתקשר ל – 03-6153770, במידה ואין מענה נציגה תחזור אליך במהלך יום העבודה הבא


 

 

 

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים,
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות!
חזור למעלה