Skip to Content

תזונה וחג פורים

2016 נובמבר 23 / כ"ב חשון ה' אלפים תשע"ז
חג פורים הקרב ובא מביא עמו את בשורת הממתקים, משלוחי המנות, סעודות כיד המלך ושאר חגיגות. כל אלו יחדיו מהווים אתגר לא פשוט כלל למקפידים על תזונה מאוזנת ושמירה על המשקל. האם ניתן לשמוח וליהנות מבלי לפגוע במשקל או בבריאות?
- ,

לפניכם מספר טיפים והמלצות שיעזרו לנו לצלוח את החג בשלום:

אוזני המן
אין ספק כי אוזן המן מהווה את המאכל המזוהה ביותר עם חג הפורים. אז, רגע לפני שאתם מתחילים לנשנש, זכרו כי אוזן המן מכילה לפחות 150 קלוריות, ואחת בד"כ גוררת אחריה עוד…

 

הבשורות הטובות הן, שלא חייבים לוותר, אם נכין אוזני המן בבית, נוכל לשלוט על המרכיבים ובכך לשפר את ערכן התזונתי ולחסוך חלק מאותן קלוריות ע"י המרות ואלטרנטיבות בריאות יותר. הנה כמה רעיונות לאוזני המן בריאות ומופחתות קלוריות , כ-100 קלוריות ליחידה:

 

בעת בהכנת הבצק המירו את המרגרינה  בשמן קנולה.
הקטינו את כמות הקמח והחליפו ברסק תפוחי עץ ללא תוספת סוכר.
החליפו מחצית מכמות הקמח הרגיל בקמח מלא.
ניתן להמיר את הסוכר בנוזל דיאט טיפ.
הכינו מילויים כגון:
ממרח תמרים ואגוזים או פרג אשר עדיפים על ריבות מוכנות ושוקולד.
הכינו אוזני המן מיני, כך יחידה בודדת תכיל פחות קלוריות. והכי חשוב, לשמור על איזון, ניתן ליהנות ולאכול אוזן המן, אך רצוי שנסתפק באחת.

ההמלצה שלנו

עדיף לבחור ביין אדום יבש (90 קק"ל לכוס), או יין לבן חצי יבש (כ-70 קק"ל), אשר מכילים ריכוזים נמוכים יותר של אלכוהול וכן מכילים חומרים נוגדי חמצון ועוד אשר תורמים לבריאותנו.
בהכנת הבצק לאוזני המן המירו את המרגרינה בשמן קנולה.
נשארתם עם הררי שוקולדים חטיפים וסוכריות? עשו לעצמכם טובה, היפטרו מהכל !


שתיית אלכוהול בפורים
"עדלאידע" אשר מאופיין בשתיית יין ואלכוהול מהווה גם הוא תוספת קלורית לא מבוטלת. כמות יין מומלצת לגברים-עד 2 מנות ליום, ולנשים-מנה ליום (מנה=כוסית).

עדיף לבחור ביין אדום יבש (90 קק"ל לכוס), או יין לבן חצי יבש (כ-70 קק"ל), אשר מכילים ריכוזים נמוכים יותר של אלכוהול וכן מכילים חומרים נוגדי חמצון ועוד אשר תורמים לבריאותנו.

משלוחי המנות
משלוחי המנות מכילים לרוב עוגות, עוגיות, חטיפים וממתקים מכל הסוגים, אשר לרוב אינם בריאים ומכילים כמות רבה של קלוריות וסוכר. אך, ידוע כי הממתקים אינם מהות המצווה, וישנה אפשרות להרכיב משלוח מנות בריא יותר.

אופציות לתחליפים בריאים יותר בסלסילות המשלוח
אופציות לתחליפים בריאים יותר בסלסילות המשלוח יכולות להיות אגוזים ושקדים לא קלויים, פירות טריים ומיובשים וכן חטיפי גרנולה המכילים שיבולת שועל. מזונות אלו מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. המהדרים יוכלו לגוון בארוחת בוקר מפנקת או תוספות מעניינות לארוחת החג.
אם בכל זאת החלטתם שאי אפשר לחג פורים ללא הממתקים, כדאי לקנות אריזות אישיות וקטנות. כאשר פותחים אריזה של ממתק או חטיף רב הסיכויים שהתכולה תגמר ללא קשר לגודל המנה.

לאחר פורים
נשארתם עם הררי שוקולדים חטיפים וסוכריות? עשו לעצמכם טובה, היפטרו מהכל!

 

ולא, הכוונה אינה לאכול הכל לפני נקיונות הפסח… אל תשכחו שישנם ארגוני חסד רבים שישמחו לקבל עוגות וממתקים.

לסיכום, חג פורים הינו חג של שמחה וחגיגה וניתן לשלב זאת עם בריאות ושמירה על המשקל על ידי מודעות לסוג המזון וכמותו.

מרפאות החוץ שלנו שודרגו בכל כך הרבה מומחים
לכל גיל, לכל אחד וכמובן לכל המשפחה. לבריאות.
חזור למעלה